آمار روبه رشد استفاده هکرها از تروجان ها

فتا خبر داد;

در سه ماهه اول سال 2014 بیش از 15 میلیون نمونه جدید از تروجان تولیدشده است و هر روز بیش از 160000 نمونه جدید نیز تولید می شود. تروجان ها برنامه های مخرب که حاوی کدهای مخرب هستند که اجرای آن ها بر روی سیستم قربانی منجر به از دست رفتن یا سرقت اطلاعات و مشکلات فراوان دیگری می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا  به گزارش شرکت امنیتی پاندا در سه ماهه اول سال 2014 بیش از 15 میلیون نمونه جدید از تروجان تولیدشده است و هر روز بیش از 160000 نمونه جدید نیز تولید می شود.

تروجان ها  برنامه های مخرب که حاوی کدهای مخرب هستند که اجرای آن ها بر روی سیستم قربانی  منجر به از دست رفتن یا سرقت اطلاعات و مشکلات فراوان دیگری می شود. بنا به گزارشات آسیب پذیری های جدید  71.85 درصد مربوط به تروجان ها ، 12.25 درصدکرم ها ، و 10.45 درصد مربوط به ویروس ها است.

باتوجه به آمارها مجرمان سایبری  بیشتر از تروجان هابرای حملات سایبری یا آلوده کردن سیستم هدف استفاده می کنند که دستگاه های موبایل وشبکه های اجتماعی نیز از اهداف مورد علاقه  هکرها می باشند

توصیه کارشناسان مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا ناجا این است که از بازکردن فایل های مشکوک و لینک‌های غیر معتبر به خصوص در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و سیستم‌های خود را به نرم افزارهای ضدویروس و انتی تروجان های به روز شده مجهز نماید و نیازمندی‌های خود را از فروشگاه‌های معتبر تامین نمایند.
منبع:
www.eweek.com

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  ×    =  5