ارائه خدمات خرده بانکداری پست بانک در روستاها

علی نعمتی عضو هیأت مدیره پست بانک ایران در دهمین اجلاس متخصصین و رؤسای بانک، بیمه و بورس و شرکت‌های تأثیرگذار در اقتصاد کشور (Bainex) که با حضور برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامات و مسئولان عرصه‌های مختلف بانکی، بیمه‌، بورس و فعالان حقیقی و حقوقی بخش‌های مهم اقتصادی، هشتم خردادماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد به عنوان یکی از سخنرانان ویژه اجلاس مذکور درخصوص جایگاه و نقش این بانک در اقتصاد و نظام بانکی کشور به سخنرانی پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از روابط عمومی پست بانک وی در این اجلاس ضمن اشاره به جایگاه پست بانک های دنیا و تعدد نقاط تماس آن از جمله پست بانک کشورهای ژاپن، آلمان و فرانسه گفت: پست بانک ایران نیزهمانند این کشورها دارای نقاط تماس زیادی است و در بیش از 14هزار و 500 نقطه کشور دارای شعبه و دفتر است و خدمات متنوع بانکی را به صورت لحظه ای(Online) به هموطنان ارائه می کند.

وی افزود: پست بانک ایران با بهره گیری از زیرساخت ها و امکانات پست و مخابرات توانسته است خلأ شبکه بانکی را در نقاط کور بانکی کشور پر کرده و حتی خدمات سایر دستگاه ها و نهادها را در روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته به نمایندگی از آنان ارائه نماید.

نعمتی تصریح کرد: درحال حاضر در 138 کشور دنیا، پست بانک به عنوان بانکی قوی عمل می کند و در 44 کشور نیز پست مالی وجود دارد که خدمات متنوع مالی و پستی را به مردم ارائه می کند.

عضو هیأت مدیره اظهار داشت: با توجه به نیاز روز هموطنان به پست مالی و براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 62 این واحد به طور رسمی در شرکت پست ایجاد و در ادامه گردش گسترده مالی مردم موجب شد تا در سال 75 پست بانک ایران با 400 شعبه در سراسر کشور وارد نظام بانکی شود.
وی عنوان کرد: هم اکنون پست بانک ایران با 10هزار دفترخدمات بانکی و شبکه مویرگی 30 درصد از سهم 32 درصدی خدمات بانکی در روستاها را انجام می دهد و یارانه نقدی بیش از 8/1 میلیون سرپرست خانوار را پرداخت می نماید.علاوه بر آن خدمات ویژه ای نظیر؛ نمایندگی فروش کالا و خدمات سازمان ها و نهادها را برای آنان ارائه می کند و با طراحی نرم افزارهای جامع بانکی با تکیه بر توان نیروهای داخلی و بومی، روز به روز خدمات الکترونیکی آن با همکاری

بخش خصوصی و واگذاری تجهیزات الکترونیکی از جمله؛ خودپرداز(ATM)، کارتخوان(POS) و پایانه شعب(PinPad) به آنان در سطح کشور فراگیرتر می شود.
نعمتی با اشاره به ایجاد 7800 دفترخدمات بانکی دیگر در روستاها طبق تکلیف برنامه پنجم توسعه و طرح توسعه ای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: رویکرد فعالیت های پست بانک ایران هم تجاری و هم خرده بانکداری است. بطوریکه علاوه بر ارائه خدمات رایج بانکی در شهرها و مناطق توسعه یافته به دنبال ارائه خدمات خرده بانکداری در روستاها و مناطق کم برخوردار برای رونق و آبادنی روستاها و همچنین اشتغال زائی است.

عضو هیأت مدیره در پایان درخصوص صندوق تأمین مالی خرد روستائی نیز گفت: این صندوق با همکاری مرکز توسعه روستائی و مناطق محروم ریاست جمهوری و پست بانک ایران در دفاترخدمات بانکی ایجاد شده و با عاملیت این بانک و نظارت دهیاری‌های و معتمدین روستاها در زمینه‌های اشتغال زائی و کارآفرینی، انواع وام و تسهیلات را اعطاء می نماید.

گفتنی است: پست بانک ایران براساس مطالعات و ارزیابی‌‌های صورت گرفته توسط مرکز تحقیقات و ارزیابی دبیرخانه توسعه صنایع ملی ایران به عنوان برگزیده دریافت نشان و استاندار بین‌المللی (BSS) تضمین امنیت خدمات بانکداری الکترونیکی و اینترنتی از سوی اتحادیه اروپا و همچنین برگزیده نشان طلائی سازمان پیشرو و تأثیرگذار در صنعت بانکداری انتخاب و نشان‌ها و لوح‌های مربوط نیز در این اجلاس به علی نعمتی به عنوان نماینده این بانک اعطاء گردید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄  4  =