ایران ایر: ۱۰۰ هواپیمای مسافربری نیاز داریم

به گزارش خبرگزاری رویترز از دوحه، فرهاد پرورش در گفت و گو با رسانه های خارجی افزود: در صورتی که نتوانیم با سازندگان اروپایی و آمریکایی هواپیما در این خصوص قراردادی امضا کنیم، شرکت هواپیمایی ایران ایر به روسیه و چین به عنوان کشورهای جایگزین روی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایرنا وی امکان مبادلات تجاری در آینده با شرکت هایی را که به موجب توافق ژنو با ایران همکاری داشته اند، آسان تر خواند و افزود: در صورت لغو تحریم ها در بخش هوایی، برای خرید حداقل 100 هواپیمای بزرگ و کوچک اقدام خواهیم کرد.

دو شرکت آمریکایی بوئینگ و جنرال الکتریک اعلام کرده اند درصدد صادرات قطعات به ایران به موجب توافق ژنو هستند.

پرورش گفت که شرکت هواپیمایی اروپایی ایرباس نیز به موجب توافق ژنو با ایران همکاری دارد.

سخنگوی شرکت ایرباس تایید کرد که از آمریکا برای صادرات قطعات یدکی به ایران درخواست مجوز کرده است.

پرورش با اعلام اینکه ایران در نهایت به 400 هواپیما نیاز دارد، اظهار داشت: راهبرد شرکت هواپیمایی ایران ایر رقابت با شرکت های هواپیمایی کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص گفت و گو با شرکت های سازنده هواپیما در مورد نیازهای ایران ایر در صورت لغو تحریم ها، افزود: با بسیاری از شرکت های سازنده هواپیما در تماس هستیم. قبلا این کار آسان نبود، اما اکنون برای طرفین ممنوعیتی وجود ندارد.

پررورش در مورد قرار داشتن نام دو شرکت ایرباس و بوئینگ در فهرست شرکت های طرف مذاکره گفت: هر دو شرکت به بازار ایران نظر دارند، اما شرکت های سازنده هواپیمای دیگری هم مطرح هستند.

سخنگوی شرکت بوئینگ با اعلام اینکه به این شرکت مجوز موقت برای فروش قطعات یدکی به ایران داده شده است، گفت: مذاکرات با مقامات شرکت هواپیمایی ایران طبق این مجوز و سیاست دولت آمریکا بوده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

5  +  4  =