مه آفرید خسروی که بود و چرا اعدام شد!

تلفن رییس شعب بانک صادرات در استان خوزستان زنگ می خورد. شخصی از آن طرف خط در مورد گشایش ال سی 30 میلیارد تومانی سخن می گوید و از آقای رییس می خواهد که هر چه سریع تر این اعتبار که مربوط به او و در شعبه شرکت فولاد اهواز است را گشایش کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، ازهمشهری جوان تلفن رییس شعب بانک صادرات در استان خوزستان زنگ می خورد. شخصی از آن طرف خط در مورد گشایش ال سی 30 میلیارد تومانی سخن می گوید و از آقای رییس می خواهد که هر چه سریع تر این اعتبار که مربوط به او و در شعبه شرکت فولاد اهواز است را گشایش کند. رییس شعب بانک صادرات در این استان بزرگ که قبلا با صاحب ال سی برخورد نکرده است، از لحن کلام او متعجب می شود و دستور پیگیری سابقه همکاری او با شعبه مستقر در شرکت فولاد را صادر می کند تا پای دستگاه های نظارتی نیز به ماجرا باز شود.

چند ماه بعد اما شخصی که از آن سوی تلفن به دنبال رفع مشکل گشایش ال سی بود، شهرت پیدا کرد و نام گروه زیرمجموعه اش به صدر اخبار رسانه های داخلی و خارجی بدل شد.

گروه سرمایه گذاری امیر منصور آریا که توسط برادران امیرخسروی و به ریاست برادر کوچکتر با الهام از نام پدر از دست رفته شان در سال 85 تاسیس شده بود، طی فقط 5 سال از نظر قدرت مالی پیشرفتی خیره کننده داشت و البته با همان سرعت نیز سقوط کرد.

سرمایه اولیه این گروه در سال 85 حدود 50 میلیون تومان برآورد می شد و کار آنها از اداره یک گاوداری آغاز شده بود اما در زمان اوج، 40 شرکت بزرگ در زیرمجموعه این گروه فعالیت می کرد که ارزشی چند هزار میلیارد تومانی برای آن برآورد شده بود. شهرت این گروه اما نه به دلیل راه اندازی شرکت های بزرگ، فعالیت در صنعت فولاد و حتی خریداری باشگاه فوتبال داماش گیلان که به واسطه ثبت رکورد در انجام تخلف بانکی رقم خورد.
 

مه

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  8  =  64