آنچه باید در رابطه با امنیت گوشی هوشمند خود بدانید

گوشی هوشمند شما یک رایانه کوچک در جیب شما است و گاهی به همان اندازه واجد داده ها و اطلاعات حساس. تمامی تصاویر شخصی، ایمیل ها و سایر اطلاعات مکانی و جغرافیایی شما بر روی این دستگاه وجود دارد و تهدیدهایی که در همین نزدیکی برای این اطلاعات وجود دارد، باید شما را هشیار کند…

آنچه

اگر گوشی هوشمند شما به سرقت رفته یا گم شود و به دست کسی برسد، تمامی داده ها و اطلاعات شما از جمله تمامی عکس های خانوادگی، ایمیل ها، صوت و تصویر، اطلاعات حساب بانکی و گذرواژه های شما و همچنین شبکه های اجتماعی که به وسیله App ها از آنها استفاده میکنید، همگی قابل استفاده توسط شخصی است که گوی شما را در دست دارد.

این موضوع اغراق نیست. با تکنولوژیهای امروزی بیت به بیت داده ها از گوشی شما قابل استخراج است و هیچ نرم افزار امنیتی در این مورد هیچ کاری نمیتواند بکند. تنها کاری که در این مورد میتوان انجام داد را پیش از گم شدن گوشی باید صورت داده باشید: تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، قفل کردن گوشی با یک گذرواژه مطمئن و استفاده از ابزارهایی که به شما امکان Remote Control گوشی را میدهد. پس از هم اکنون فکری به حال گوشی خود قبل از آنکه دزدیده شود بکنید.

هر جایی که داده وجود داشته باشد، خطر وجود دارد

در حال حاضر تامین امنیت گوشی هوشمند یک اقدام پیچیده و چند لایه است. تنها این نکته را همواره در خاطر داشت باشید که هر جا داده ای وجود دارد شخصی علاقمند به این داده ها و احتمال سرقت آنها نیز وجود دارد.

خوشبختانه این موضوع مورد توجه بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند قرار گرفته است و اکنون این سازندگان ابزارهایی برای امنیت گوشی هوشمند از جمله Remote ها را در گوشی های خود به کار میبرند.

واقعیت این است که علیرغم این پیچیدگی در حفاظت از گوشی، هنوز هزینه تامین امنیت گوشی های هوشمند بسیار کمتر از تامین امنیت PC ها است. البته اگر در آینده نیز این موضوع به همین شکل باقی بماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  5  =