بالاخره گرانی به پرواز هم رسید

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:ایرلاین‌ها در طرح متنوع‌سازی قیمت‌ها طبقه‌بندی مختلفی از نرخ ها را ارائه کرده‌اند که از 30 درصد پائین‌تر از نرخ‌های قبلی آغاز و تا حداکثر 30 درصد بالاتر پایان می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری گفت:ایرلاین‌ها در طرح متنوع‌سازی قیمت‌ها طبقه‌بندی مختلفی از نرخ ها را ارائه کرده‌اند که از 30 درصد پائین‌تر از نرخ‌های قبلی آغاز و تا حداکثر 30 درصد بالاتر پایان می‌یابد.

محمد خداکرمی گفت: متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما که براساس بند "ب" ماده 161 قانون برنامه پنجم توسعه کشور اجرایی شده بود هفته گذشته آغاز و دستورالعملی در راستای نظارت بر حسن اجرای این طرح تهیه و جهت اجرا به شرکت هواپیمایی ابلاغ شده است.

او گفت: در همین راستا شرکت های هواپیمایی، ضمن اعلام نرخ های متنوع به سازمان هواپیمایی کشوری که در برخی مسیرها پائین تر از نرخ های فعلی و تا درصدی بالاتر از آن تعیین شده است به کار فروش خود ادامه می دهند.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری، گفت: شرکت های هواپیمایی می توانند فهرست نرخ های متنوع خود در مسیرهای مختلف را به سازمان هواپیمایی کشوری ارسال کنند و سازمان با بررسی فهرست نرخ های هر شرکت، بلامانع بودن به کار گیری نرخ ها را به شرکت ها ابلاغ می کند.

خداکرمی گفت: با بیان این که شرکت ها هواپیمایی براساس زمان فروش بلیت و در مسیرهای مورد نظر سعی در جذب حداکثری مسافر دارند افزود: سازمان هواپیمایی کشوری نرخ های متنوع شرکت هایی را که با نرخ های بالاتر از 30 درصد نرخ های قبلی را ارائه کنند تائید نمی کند.

او با اشاره به اینکه تاکنون فهرست نرخ های شرکت های متعددی به این سازمان واصل شده که اعمال نرخ های 4 شرکت آسمان، ماهان، آتا و تابان تائید شده برای اجرا ابلاغ شده است گفت: فهرست ارسالی سایر شرکت های هواپیمایی در دست بررسی قرار دارد که به زودی نتیجه به شرکت های مذکور اعلام خواهد شد.

معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: همچنین شرکت های هواپیمایی باید فهرست نرخ های پروازی خود در مسیرهای مختلف را به صورت به هنگام در دسترس عموم قرار داده و آمار عملکرد مالی و عملیاتی شرکت را به به سازمان ارسال کنند.

خداکرمی با بیان اینکه اجرای طرح شامل بلیت هایی که قبل از ابلاغ از آغاز اجرای طرح متنوع سازی فروخته شده اند نمی شود، گفت: در طی اجرای طرح جلسات دوره ای برحسب نیاز با حضور نمایندگان همه شرکت های هواپیمایی در محل سازمان جهت بررسی مشکلات احتمالی تشکیل خواهد شد.

او از مردم خواست در صورت مشاهده تخلف مراتب را به واحد رسیدگی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری با شماره تلفن های 61022355 و 66048007 در میان بگذارند.

در حالی سازمان هواپیمایی کشوری بر دسترس عموم قرار دادن قیمت‌های جدید بلیت هواپیما تاکید دارد که در سایت اینترنتی شرکت‌های هواپیمایی تاکنون این نرخ‌ها درج نشده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  +    =  81