تخلفات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شناسایی شد

مدیر کل نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از کاهش 50 درصدی تخلفات حوزه فناوری اطلاعت و ارتباطات در سال 92 خبر داد و اظهار کرد: در سال 92 در مجموع 138 مرکز ICT مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته که از میان آنها 38 مورد تخلف مشاهده شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا علیرضا اصغریان در دومین جلسه‌ی طرح پایش اظهار کرد: از سال 92 تفاهم‌نامه‌ای به امضاء رسید و در قالب آن کارگروهی تشکیل شد که با عضویت هشت نهاد به بازرسی در حوزه فناوری اطلاعت و ارتباطات بپردازد.

وی ادامه داد: چنین کمیته‌ای در تمام استان‌های کشور شکل گرفت و ظرف مدت سال‌های گذشته به بازبینی و بازرسی دفاتر مختلف پرداخت تا در صورتی که تخلفی صورت گیرد با توجه به حضور نمایندگان نهادهای مختلف این موضوع به سریع‌ترین شکل ممکن پیگیری شود.

وی در ادامه با اشاره به این‌که در سال 91 براساس بازرسی‌ها 200 مورد تخلف شناسایی و پیگیری شده بود، افزود: این رقم در سال 92 با کاهشی بالغ بر 50 درصد مواجه شد و تعداد تخلفات به 98 مورد رسید.

اصغریان همچنین اظهار کرد: از میان این تعداد 72 فقره از تخلفات متوقف شده و 26 مورد از آنها هم در دست بررسی قرار دارد.

وی عنوان کرد: 46 مورد تخلفی که در اولین دوره طرح پایش کشوری شناسایی شده بود تقریبا به طور کامل برطرف شده و اکنون با توقف این تخلفات مواجه هستیم.

او عنوان کرد: با توجه به بررسی‌های صورت گرفته حدود 17میلیارد ریال از پول‌هایی که به اشتباه از کاربران دریافت شده بود به آنها بازگردانده شد که از این میان 15 میلیارد ریال مربوط به خطوط E1 و 1.2 میلیارد ریال مربوط به عدم رعایت SLA در سرویس‌های فناوری اطلاعات بوده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود عنوان کرد: براساس آمارهای ارائه شده در دور دوم این طرح 138 واحد مورد بازدید و بازرسی قرار گرفته‌اند و در آنها 38 مورد تخلف مشاهده شده است.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که در این میان چه اندازه از تخلفات مربوط به عدم ارائه‌ی پهنای باند مناسب بوده است، ادامه داد: بحث کیفیت سرویس یکی از موضوعات مهمی است که در طرح پایش سراسری مورد توجه قرار می‌گیرد برهمین اساس اگر پهنای باند خریداری شده و منابعی که به مشترکین اختصاص داده شده بر اساس ضوابط نباشد توقف فعالیت‌های شرکت‌های ارائه کننده را به دنبال خواهد داشت.

او در ادامه با یاد‌آوری این‌که در استان مازندران شرکت مخابرات به دلیل همین موضوع با توقف فعالیت مواجه شده و تا زمان ارتقاء ندادن پهنای باند خود مجاز به فروش خدمات جدید به کاربران نیست، اظهار کرد: در صورتی که این شرکت‌ها پس از این موضوع به ارائه‌ی خدمات به کاربران خود بپردازند اقدام آنها تخلف محسوب شده و پرونده‌های آنها به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تعزیرات فرستاده خواهد شد.

در ادامه نماینده سازمان تعزیرات عنوان کرد: طی سال 92، 14 پرونده به سازمان تعزیرات فرستاده شد که همگی آنها مورد رسیدگی قرار گرفت و 17 میلیون ریال به مردم بازگردانده شد.

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که در سال 92 به دلیل تخلفات اپراتورها و شرکت‌های ICT چه میزان جریمه برای آنها در نظر گرفته شده، توضیح داد: آمارهای قطعی در این حوزه را به همراه ندارم بخشی از پرونده‌ها هم در مرحله‌ی تجدید‌نظر یا رسیدگی در دیوان عدالت عالی قرار دارند اما تاکنون یک 300 میلیون، یک 400 میلیون، یک 600 میلیون، 700 میلیون،یک 400 میلیون، یک 14 میلیارد و یک 15 میلیارد به عنوان جریمه برای این شرکت‌ها در نظر گرفته‌ شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  69  =  77