بانک دولتی «زیارت» ترکیه زیر ذره‌بین آمریکا

بانک دولتی «زیارت» ترکیه با بانک مرکزی آمریکا توافق کرده است طی 60 روز یک طرح نوشتاری قابل قبول در مورد پولشویی ارائه دهند که احتمال می‌رود تجارت طلای ایران و ترکیه مد نظر این تحقیقات باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تودی زمان، فدرال رزرو آمریکا و بانک دولتی «زیارت بنکاسی» ترکیه توافق کردند تا طی 60 روز یک طرح نوشتاری قابل قبول در مورد پولشویی ارائه دهند.
بانک زیارت از سال 1983 فعالیت‌های بانکی خود در آمریکا از طریق شعبه خود در نیویورک را آغاز کرده است.
بر اساس متن این توافق که روز جمعه منتشر شده است، طی 60 روز پس از این توافق، بانک زیارت باید به ناظران فدرال رزرو یک برنامه کتبی پیشرفته بررسی داخلی قابل قبول برای شعبه نیویورک ارائه دهد که حداقل یک طرح بررسی بر پایه ریسک که تمامی حوزه‌ها را در بر بگیرد.
این تقاضای بانک مرکزی آمریکا زمانی صورت گرفته است که تحقیقات آمریکا از بانک‌های بین‌المللی در مورد تراکنش‌های مشکوک افزایش یافته است؛ به ویژه تراکنش‌هایی که مقامات آمریکا معتقدند نقض تحریم‌ کشورهایی نظیر ایران محسوب می‌شود.
در اوایل هفته گذشته، بانک فرانسوی بی‌ان‌پی پاریباس به نقض تحریم‌های کوبا، سودان و ایران اقرار کرد. این بانک با پرداخت خسارت 9 میلیارد دلاری برای حل و فصل این اتهامات موافقت کرده است.
به گفته یک منبع آگاه، تحقیقات فدرال رزرو از مبادلات ماه‌های پایانی 2012 احتمالا نشان از یک تحقیقات گسترده تر از بانک‌های ترکیه‌ای دارد.
یک فرد مطلع دیگر در این‌باره گفت: زیارت سال‌های زیادی است که در آمریکا فعال است و باید بداند چگونه طبق قوانین این بانک فعالیت کند…. زمان مدنظر در اینجا جالب است و چرا فدرال رزرو 5 ماه پایانی 2012 را مورد سوال قرار داده است.
برپایه گزارش فارس، وی افزود: مبادلات طلا برای گاز ایران و ترکیه به دقت بررسی شده است؛ ترکیه طلایی به ارزش 6.5 میلیارد دلار به ایران در سال 2012 صادر کرده است که بیش از 3 میلیارد دلار از این رقم در 5 ماه پایانی سال 2012، مدت زمان مورد علاقه فدرال رزرو، به ایران صادر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  ⁄    =  7