شاخص بورس به کانال ۷۱ هزار واحد عقبگرد کرد

در جریان معاملات امروز، شاخص بورس تحت تاثیر معاملات منفی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس به ارتفاع 71 هزار واحد عقبگرد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم؛ تنها یک روز پس از رشد بیش از هزار واحدی شاخص بورس برای دومین بار در سال جاری، بالانشینی نماگر بازار بی دوام بود و با داوستد 563 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 157 میلیارد تومان در 57 هزار نوبت، شاخص بورس 201 واحد افت کرد و به ارتفاع 71 هزار و 960 واحدی عقبگرد داشت.
همه شاخص های اصلی بازار نیز امروز دوباره منفی شدند به طوری که شاخص های صنعت 175 واحد، 50 شرکت فعالتر 8 واحد، آزادشناور 48 واحد، 30 شرکت بزرگ 6 واحد، بازار اول 65 واحد و شاخص بازار دوم 939 واحد افت را به خود دیدند.
بازگشایی نماد معاملاتی شرکتهای گلتاش، حمل و نقل توکا فولاد، لبنیات پاک، تولیدی مهرام، شهد ایران، اوراق مشارکت شرکت میدکو، حق تقدم شرکت سرمایه گذاری خوارزمی، اوراق مشارکت شرکت هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و توقف نمادهای معاملاتی شرکتهای سازه پویش، پارس دارو و کارخانجات داروپخش از جمله آمد و رفت‌های امروز تالار شیشه ای بود.
این گزارش می افزاید: نماد معاملاتی بزرگ‌ترین هلدینگ پتروشیمی در حالی امروز بیشترین تاثیر را در کاهش شاخص بورس به همراه شبندر و وبانک داشت که یک روز پس از بازگشایی نمادش در تالار شیشه ای و نیز ارائه اطلاعیه شفاف سازی، سهامداران و سرمایه گذاران بورسی اعتقاد دارند اطلاعات ارائه شده جامع نیست و شفافیت لازم را ندارد.
روز گذشته با دادوستد 389 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 144 میلیارد تومان در 38 هزار نوبت معاملاتی، شاخص بورس با رشد 1285 واحدی تا ارتفاع 72 هزار و 162 واحدی بالا پرید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  6