سرکار گذاشتن پلیس انگلیس توسط هکر ۲۲ ساله

مقامات پلیس که ابتدا تصور نمی‌کردند این تماس جدی باشد با کند شدن دستگاه‌ها متوجه موضوع خاصی شدند

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایران، هکر 22 ساله انگلیسی که با نفوذ به شبکه پلیس نیوکاسل دردسرساز شده بود، با امتناع از اعلام رمز عبور کامپیوترش به مأموران، زندانی شد.

این جوان به نام «کریستوفر ویلسون» که دانشجوی کامپیوتر در دانشگاه «نورتامبریا» است از یک سال پیش اختلالات اینترنتی در شبکه‌های پلیس را آغاز کرده بود. او در یکی از حمله‌های سایبری‌اش با واحد پلیس نیوکاسل تماس گرفت و از آغاز حمله‌اش تا چند ثانیه دیگر خبر داد.

مقامات پلیس که ابتدا تصور نمی‌کردند این تماس جدی باشد با کند شدن دستگاه‌ها متوجه موضوع خاصی شدند و با تداوم این شرایط، 8 دقیقه بعد، از هک شدن اطلاعات اطمینان یافتند. با ردگیری تماس و تحقیقات تخصصی پلیس انگلیس این جوان چند ماه بعد به دام افتاد و با اثبات جرمش به 6 ماه حبس تعزیری محکوم شد.

قاضی دادگاه که معتقد بود فعالیت‌های این مهندس کامپیوتر، گسترده‌تر از این بوده برای پیدا کردن طعمه‌های دیگر او دستور بررسی کامپیوتر شخصی این دانشجو را داد اما او حاضر به افشای رمز عبور دستگاه نبود و 50 بار، کدهای دروغین به پلیس داد.

این مقاومت، مقامات قضایی را به خشم آورد و قاضی تصمیم گرفت حکم 6 ماهه زندان این جوان را قطعی کند و او را پشت میله‌ها بیندازد. تحقیقات درباره این پرونده همچنان ادامه دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×    =  24