پرداخت ۶۰ درصد بدهی دولت بابت مسکن روستایی به بانک‌ها

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه تاکنون 60 درصد از یارانه تسهیلات مسکن روستایی به بانک‎‌ها پرداخت شده است، گفت: 40 درصد باقیمانده را هم دولت به مرور می‌پردازد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عزیزالله مهدیان در گفتگو با مهر در خصوص بدهی دولت به بانک‌ها بابت تسهیلات مسکن روستایی در سال‌های گذشته، اظهار داشت: در مجموع حدود 60 درصد یارانه ها تسهیلات به بانک ها پرداخت شده است و 40 درصد از یارانه تسهیلات مسکن روستایی باقی مانده است که دولت این بدهی را هم به بانک‌ها می پردازد.

وی افزود: تسهیلات یارانه دار با سود 5 درصد بابت وام مسکن روستایی پرداخت می‌شد که مابه التفاوت این سود را دولت تامین می‌کند و هرساله دولت سهم خود را پرداخت کرده است.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در سال های اخیر تخصیص به بنیاد مسکن کند بوده است، بیان کرد: تاکنون مقداری از این سهم به بانک‌ها پرداخت شده است ضمن آنکه دولت مابقی یارانه‌های باقی مانده را در سال های بعد از آن پرداخت می‌کند.

مهدیان با اشاره به اینکه دولت همواره پرداخت بدهی ها را انجام داده است، اظهار داشت: اغلب این بدهی پرداخت شده است بنابراین اینکه به دلیل بدهی وام مسکن روستایی متوقف شده است، درست نیست.

وی با تاکید بر اینکه که 3 میلیون و 200 هزار واحد مسکن روستایی آسیب پذیر در کشور وجود دارد، گفت: باید برای جلوگیری از زیان‎های ناشی از حوادث طبیعی، این واحدها نوسازی و بهسازی شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1