۲ متهم تازه حریق اتوبوس های جاده‌ای کشور

تنها کیفیت خودروهای داخلی عامل تصادف و حریق اتوبوسها نیست. نظارت نکردن بر معاینه فنی اتوبوسهایی که بیش از یکسال از عمر تولیدشان گذشته و دستکاری رانندگان اتوبوس برای جا به جایی سوخت قاچاق از جمله دلایل دیگر آتش سوزی و تصادف اتوبوسها در جاده های کشور است که دستگاههای مسئول و نظارتی در مورد آن غفلت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از مهر: مدتهاست آمار نگران کننده آتش سوزی و تصادفات اتوبوسها، مسافرانی را که انتخاب نخستشان برای سفرهای درون و برون شهری اتوبوس است نگران کرده است. مسافرانی که پیش از این با خیالی آسوده سوار بر ایمن ترین وسیله سفر از جاده و مناظرش لذت می بردند حالا از ترس به مقصد نرسیدن پلک بر روی هم نمی گذارند و تا انتهای سفر نیز این ترس ودلهره با آنهاست.

حمل سوخت قاچاق با اتوبوسهای حامل مسافر

آمارهای تصادفات و تلفات جاده ای در کشور نشان می دهد در شرایط بسیار نامطلوبی در مقایسه با سایر کشورهای دنیا قرار داریم و این بدین معناست که خدمات ارائه شده در این بخش اعم از خدمات نظارتی، کالایی و رفتاری دچار اشکالات جدی است و ضرورت دارد که تمام امور و مولفه های مربوط به سوانح جاده ای بازنگری و ساماندهی شود. ساماندهی وضعیت راههای کشور، رفتار رانندگان، عملکرد پلیس، وضعیت حمل و نقل مسافری، آموزش عوامل انسانی و توجه به وضعیت فنی وسایط نقلیه بویژه حمل و نقل عمومی از عوامل اثر گذار بر ایمنی و کاهش حوادث است .

صادق بشیری معاون کالا و خدمات انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان درباره عامل اصلی تصادفات جاده ای به ویژه تصادف های اتوبوس های میان شهری به مهر می گوید:بر اساس تحقیقاتی که اخیرا درباره دلایل حریق اتوبوسهای بین جاده ای انجام شده دستکاریهای رانندگان در اتوبوس عامل بسیاری از این حوادث است. به طوریکه بسیاری از رانندگان با جا سازی مخزن سوخت اقدام به قاچاق می کنند به این معنی که اتوبوس حمل مسافر با جاسازی باک در قسمتهای مختلف می‌تواند تا پنج هزار لیتر سوخت حمل کند.

وی با بیان اینکه حمل سوخت قاچاق همراه با مسافر در اتوبوسهای جاده‌ای یک فاجعه است، گفت: پرسش ما این است که برای خودرویی که این همه دستکاری شده و کل ساختار آن دچار تغییرات شده کدام دستگاه و بر چه اساسی برگ معاینه فنی صادر می‌کند.
 

2

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1