معوقات غیررسمی بانک ها بالغ بر ۱۶۴هزار میلیارد دلار

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: در حال حاضر معوقه رسمی بانک‌ها بیش از 82 هزار میلیارد دلار و معوقات غیررسمی آنها نیز به همین میزان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،علی‌اکبر ترکان در دیدار با فعالان اقتصادی استان کردستان در مجتمع فجر سنندج با اعلام این مطلب ، افزود: تنها 48 هزار میلیارد تومان پول صرف اجرای طرح مسکن مهر شده که بازگرداندن آن در حال حاضر غیرممکن است.
به گفته مشاور ارشد رئیس جمهور، 23 هزار میلیارد دلار نیز صرف اجرای پروژه‌های اشتغال‌زایی زود بازده شده که بر اساس آمار این تسهیلات در برخی جاها اصلا منجر به ایجاد اشتغال نشده است.

ترکان با بیان اینکه برای رفع این مشکلات و گرفتاری‌ها دولت با بررسی، تجزیه و تحلیل به راهکاری دست یافت که این مهم در قالب بسته‌ای برای خروج از وضعیت کنونی تدوین و ارائه شده است، تصریح کرد: در این بسشته نحوه خروج از این رکود تورمی با مراقبت و جلوگیری از اضافه شدن نرخ تورم لحاظ شده است.

مشاور ارشد رئیس جمهور با بیان اینکه در حال حاضر در یک رکود تورمی در کشور به سر می‌بریم و کار در چنین شرایطی سخت است، تصریح کرد: برای خلاصی از این رکود نخستین نیاز بررسی و شناخت عوامل دخیل در رسیدن کشور به این شرایط است.
ترکان تصریح کرد: براساس مطالعات و شواهد موجود این رکود اقتصادی سابقه‌ای دیرینه در کشور ما دارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  8  =  1