اوضاع اقتصادی منطقه یورو بدتر می‌شود

بر اساس ارزیابی موسسه اقتصادی ایفو در آلمان اوضاع اقتصادی در منطقه یورو برای اولین بار از پایان سال 2012 ود ر سایه بحران اوکراین بدتر شده و انتظارات اقتصاد دانان در این باره برای شش ماه آینده پایین آمده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از روزنامه "هندلز بلات" به اعتقاد انستیتوی پژوهش های اقتصادی ایفو در آلمان وضعیت و جو اقتصادی در منطقه یورو برای اولین بار از پایان سال 2012 بدتر شده است.

این انستیتوی اقتصادی در مونیخ امروز خبر داد  در حالی که ارزیابی از شرایط اقتصادی منطقه یورو در سطح پایینی باقی مانده است، انتظارات اقتصاد دانان برای شش ماه آینده در این باره آشکارا بدتر شده است.

"هانس ورنر سین" رئیس انستیتو ایفو در آلمان در این راستا اظهار داشته است که کارشناسان اقتصادی از هزینه های انرژی روزافزون و محدودیت در صادرات درسایه بحران اوکراین نگرانند.

بر اساس بررسی این موسسه آلمانی  در اکثر کشورهای منطقه یورو شرایط کمی بهبود یافته اقتصادی آن ها در فصل بهار دوباره به وضعیت وخیم اوایل سال برگشته است. بخصوص در کشورهای فنلاند و استونی که مبادلات قدرتمندی با روسیه داشتند شرایط اقتصادی فعلی آشکارا بدتر شده است.

بر اساس این بررسی البته انتظارت اقتصادی برای شش ماه آینده برای منطقه یورو هنوز در سطح بالایی قرار دارد البته نسبت به سه ماهه قبلی خوش بینی در این باره کم تر است.

موسه پژوهش های اقتصادی ایفو در آلمان برای این بررسی خود از حدود سیصد کارشناس بین المللی تحقیق کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  +  5  =