پول‌های چینی در ایران

رییس‌جمهور ایران در سفر اخیر خود به چین یک خط اعتباری (فایناس) 70 میلیارد دلاری را از کشور چین درخواست کرده بود که طبق اعلام هیات چینی که به ایران سفر کرده‌، چین با 50 میلیارد دلار آن موافقت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از اقتصاد نیوز، یک گروه بزرگ چینی با عنوان "سینومک" به ایران سفر کرده و این گروه به همراه 9 گروه دیگر بزرگ چینی که 90 درصد بازار صدور خدمات فنی و مهندسی چین را در اختیار دارند در حال بازدید از ایران و مذاکره با دولت جهت مشارکت و همکاری در پروژه‌های فنی و مهندسی هستند.
به گفته یک عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی تهران، در مذاکرات انجام شده، این هیات چینی اعلام کرده است که این کشور با ارائه 50 میلیارد دلار فاینانس به ایران موافقت کرده است.
حمید حسینی در تازه‌ترین روزنوشت خود در این زمینه نوشته است: به مدیران ارشد "سینومک" هشدار داده‌ایم که فقط دو تا سه ماه فرصت دارند که با استفاده از فاینانس پروژه‌هایی را در ایران به‌عهده گیرند، وگرنه پس از امضاء توافق‌نامه جامع با غرب، خطوط فاینانس و تأمین مالی فراوانی به سوی ایران سرازیر خواهد شد و شرکت‌های چینی شانسی ندارند.
وی ادامه می‌دهد: این موضوع مورد تائید چینی‌ها نیز بوده و اعلام کردند که از خط فایناس اولیه که 22 میلیارد بوده 13 پروژه نهائی شده و پنج پروژه دیگر در حال نهایی شدن است

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +    =  15