کیوسک خبری ۱۹مرداد؛ از تهدید اوباما توسط داعش تا انتقام سخت پوتین

مهمترین اخبار رسانه های انگلیسی، عربی، ترکی و فرانسوی

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از جام نیوز، مهمترین اخبار رسانه های انگلیسی، عربی، ترکی و فرانسوی در روز گذشته عبارتند از:

 

رسانه های انگلیسی

هفته نامه تایم امریکا (Time):

ایران، بهترین فرصت را برای مقابله به مثل روسیه با تحریم های غرب فراهم ساخت. معامله اخیر نفتی بین مسکو و تهران، بخشی از تلاش های پوتین برای انتقام گرفتن از امریکا و متحدانش می باشد.

 

بحث‌برانگیزترین قسمت انتقام روسیه از غرب که در بسیاری از جهات مشکل‌سازترین اقدام برای غربی ها نیز بوده، توافق نفتی این کشور با ایران است. این توافق که پنجم ماه آگوست [سه شنبه، 14 مرداد] طی مراسمی در مسکو به انجام رسید، امکان فروش نفت خام به روسیه را برای ایران فراهم می کند و تهران می تواند از درآمد فروش نفت خود برای خرید تجهیزات حفاری نفت و دیگر فناوری های روسی استفاده کند. این توافق، به صورت بالقوه راه دور زدن تحریم های فلج کننده غربی را برای جمهوری اسلامی فراهم می سازد.

 

روزنامه داون پاکستان (Dawn):

مالک، خواستار [راه اندازی] بازارهای مشترک مرزی با ایران شد.

 

دکتر عبدالمالک، وزیر ارشد بلوچستان پاکستان روز جمعه گفت، بازارهای مشترک مرزی بین پاکستان و ایران نه تنها حجم معاملات بین دو کشور را افزایش می دهد بلکه به کاهش قاچاق نیز کمک خواهد کرد.

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه پرس تی وی ایران (Presstv):

کودکان ایرانی برای کشتار همسالان خود در غزه، سوگواری کردند.

 

کودکان ایرانی، در تجمعی به نام "کودکان غزه، کودکان ایران" کشتار همسالان خود در باریکه غزه به دست رژیم صهیونیستی را محکوم و با آسیب دیدگان این منطقه تحت محاصره مظلوم ابراز همدردی کردند.

 

خبرگزاری رویترز انگلیس (Reuters):

پس از درخواست اوباما برای جلوگیری از "نسل کشی" در عراق، امریکا مواضع داعش را بمباران کرد.

 

هواپیماهای جنگی امریکا، روز جمعه و پس از آنکه باراک اوباما در واشنگتن گفت امریکا باید برای جلوگیری از نسل کشی در عراق اقدام کند، جنگجویان داعش را که درحال پیشروی در کردستان عراق بودند بمباران کردند.

 

 

رسانه های عربی

 

رای الیوم:

این روزنامه به خطبه مهم امام جماعت مسجد الحرام در حمایت از غزه پرداخت و نوشت:  "صالح آل طالب" سخنران و امام جماعت مسجد الحرام در مکه معظمه، ضمن  خطبه ای که در مراسم  نماز جمعه ایراد کرده بود، از  مظلومیت فلسطین  به عنوان بزرگترین شاخص عجز و ناتوانی کشور های عربی نام برد و عنوان کرد: مقاومت فلسطین با قدرت و صلابت توانست حمایت از مردم مظلوم فلسطین را به همگان ثابت کند.

 

الشرق الاوسط:

این روزنامه حملات هوایی آمریکا بر ضد داعش را در تیتر اصلی جای داد و نوشت: با ورود 150 کار شناس نظامی آمریکا به اربیل عراق،  نیروی هوایی آمریکا دیروز چندین پایگاه گروهک تروریستی داعش را با جنگنده های اف 18 هدف بمباران هوایی قرار داد. این اولین دخالت نظامی آمریکا در عراق بعد از خروج نظامیان ارتش این کشور در سال 2011 از این کشور می باشد.

 

الحیات:

این روزنامه به چیره شدن تروریست های داعش به سد موصل عراق پرداخت و نوشت: بعد از آنکه گروهک تروریستی داعش به سد موصل چیره شد، مسئولین عراق را به غرق کردن بغداد تهدید کرد. سد موصل بزرگترین سد عراق و چهارمین سد بزرگ جهان به شمار می آید که فعلا به سلاح کشتار جمعی در دست داعش تبدیل شده است.

 

المنار:

این روزنامه بخشی از افشاگری های  " ادوارد اسنودن"  را موضوع تیتر اصلی خود قرار داد و نوشت: ادوارد اسنودن در افشاگری های اخیر خود به موضوع همکاری های جاسوسی میان آمریکا  و اردن  و برخی مقامات امنیتی فلسطین اشاره کرد. وی بمباران هوایی مراکز حساس و حیاتی نوار غزه که به صورت دقیقی انجام می شود را نتیجه جاسوسی سرویس های اطلاعاتی اردن و برخی مقامات امنیتی فلسطین برای آمریکا عنوان کرد که آمریکا این اطلاعات را در اختیار ارتش  اسرائیل قرار می دهد.

 

المسله:

این پایگاه خبری اوضاع بحرین را در صدر عناوین خود جای داد و نوشت: مقامات بحرین شیعیانی که برای احقاق حقوق اولیه خود تظاهرات می کنند را تروریست به حساب می آورد؛ در حالی که پرچم داعش هم زمان با پیشروی تروریست ها در موصل عراق در مناطقی از منامه به اهتزاز در می آید.

 

 

رسانه های فرانسوی

وبگاه رادیو فرانسه:

پس از یک شب آرامش، نزاع در غزه از سر گرفته شد. اگر چه شدت جنگ کمتر است، اما بمباران غزه و موشک باران فلسطین اشغالی آغاز شده است.

 

روزنامه لو پوآن:

رئیس جمهور فرانسه به اوباما قول داده است، از فعالیت های بشر دوستانه حمایت کند.

اوباما نیز گفته است اولاند و کامرون نخست وزیر انگلیس از فعالیت های بشر دوستانه در عراق حمایت خواهند کرد.

او در مورد پایان حملات هوایی به مواضع داعش سخنی به میان نیاورد.

 

روزنامه لو فیگارو فرانسه:

در ساعات آینده، کمک های اضطراری فرانسه به عراق ارسال خواهد شد.

فرانسوا اولاند در ارتباط تلفنی با مسعود بارزانی به او وعده داد، کمک های امدادی فرانسه، به کردستان عراق فرستاده خواهند شد.

 

روزنامه لوموند فرانسه:

رجب طیب اروغان، محبوب ترین نماینده انتخابات ریاست جمهوری ترکیه است.

بر اساس نظرسنجی ها به احتمال بسیار زیاد، رجب طیب اردوغان در دور اول انتخابات ریاست جمهوری، کار را تمام خواهد کرد.

 

نشریه اکسپرس فرانسه:

تعداد 9 بیمارستان ویژه جهت مقابله با ابولا در قلمرو فرانسه آماده شده است.

وزارت بهداشت فرانسه جهت مقابله با این بیماری جدید عفونی، 9 بیمارستان را به طور کامل مجهز کرده است.

 

 

رسانه های ترکی

وب سایت روزنامه ینی مساژ:

با آغاز فعالیت های تروریستی گروهک داعش در عراق بیش از یک میلیون نفر از خانه و کاشانه خود آواره شدند.

با آغاز درگیری داعش با نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در میان آوارگان مسیحیان موصل و گروه های سیاسی کرد دیده می شوند.

 

وب سایت روزنامه حریت:

روزنامه حریت با استناد به گزارش وب سایت خبری بی بی سی ترک نوشت: رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری خود اظهار داشت، به گروهک داعش اجازه تشکیل خلافت اسلامی در منطقه عراق و سوریه نخواهیم داد.

 

وب سایت روزنامه ملی گازته:

دادگاه عالی مصر در جلسه نهایی بررسی پرونده های قضایی حزب اخوان المسلمین حکم نهایی خود را صادر کرد.

بر اساس این حکم تشکیلات سیاسی اخوان المسلمین برای همیشه از فعالیت های سیاسی منع شد.

 

وب سایت روزنامه آیدینلیک:

این وب سایت در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، طی مقاله ای به نقد عملکرد 12 ساله رجب طیب اردوغان پرداخت.

مهم ترین نقطه تمرکز این مقاله بر دست نشانده بودن طیب اردوغان از طرف آمریکا اشاره داشته و عنوان می کند: رجب طیب اردوغان با همکاری آمریکا بر سر کار آمده و با تصویه جمهوری خواهان از دولت در پی انجام پروژه خاورمیانه جدید است.

 

وب سایت شبکه خبری کانال 14:

به گزارش منابع خبری عراق امروز صدها عراقی برای حمایت از نوری مالکی نخست وزیر این کشور در میدان فردوس شهر بغداد تجمع کردند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1