بازداشت ۲ عامل گروگانگیری «حامد صداقتی»

در عملیات هماهنگ سربازان گمنام امام زمان (عج) با صدور دستورات ویژه قضایی، 2 تن از عاملان گروگانگیری مسلحانه عضو تیم ملی شمشیربازی و همراهش که به مشهد متواری شده بودند، دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

روزنامه خراسان: در عملیات هماهنگ سربازان گمنام امام زمان (عج) با صدور دستورات ویژه قضایی، 2 تن از عاملان گروگانگیری مسلحانه عضو تیم ملی شمشیربازی و همراهش که به مشهد متواری شده بودند، دستگیر و تفهیم اتهام شدند.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد روز گذشته با بیان این خبر، گفت: در پی حادثه گروگانگیری که در اطراف شهرستان خاش رخ داد و طی آن حامد صداقتی قهرمان شمشیربازی کشور و یکی از همراهانش به گروگان گرفته شدند، عملیات اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) برای شناسایی محل نگهداری گروگان ها و همچنین دستگیری عوامل شرور و ضدانقلاب آغاز شد.

«قاضی غلامعلی صادقی» افزود: پس از مدت ها رصد اطلاعاتی در استان سیستان و بلوچستان، محل نگهداری گروگان ها داخل غاری در کوه های اطراف شهر مرزی خاش شناسایی شد، اما در همین زمان سربازان گمنام امام زمان (عج) به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد 2 نفر از افراد مرتبط با گروگانگیری مسلحانه پس از بروز اختلاف مالی بین آن ها به مشهد گریخته و در مخفی گاه خود پنهان شده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و طبق هماهنگی های به عمل آمده، قرار شد عملیات رهاسازی گروگان ها و دستگیری گروگانگیران به طور همزمان در مشهد و خاش انجام شود، بنابراین پس از دریافت نیابت قضایی، این پرونده به دادسرای انقلاب اسلامی ارسال شد و ماموران اداره کل اطلاعات خراسان رضوی با هماهنگی بازپرس ویژه ای که به این منظور تعیین شده بود، عملیات همزمان را ظهر روز شنبه آغاز کردند.

قاضی صادقی خاطرنشان کرد: ابتدا مخفی گاه متهمان که احتمال می رفت به بمب و چاشنی های انفجاری مجهز باشد به محاصره سربازان گمنام امام زمان (عج) درآمد و پس از آن که همه جوانب این عملیات مورد بررسی دقیق قرار گرفت، بازپرس پرونده دستور ورود به مخفی گاه را صادر کرد و ماموران اداره کل اطلاعات خراسان رضوی در یک اقدام هماهنگ و غافلگیرانه وارد مخفی گاه متهمان شدند و پدر و پسر تحت تعقیب را قبل از آن که بتوانند اقدامی انجام دهند، دستگیر کردند.

 این مقام ارشد قضایی در ادامه این گفت وگو افزود: با انتقال پدر 40ساله و فرزند 20ساله اش به دادسرای انقلاب اسلامی، آنان بلافاصله مورد بازجویی قرار گرفتند و به نقش مسلحانه خود در نگهبانی از گروگان ها و همچنین فراهم کردن لوازم موردنیاز برای نگهداری از گروگان ها و انجام امور پشتیبانی گروگانگیران اعتراف کردند.

دادستان مشهد همچنین با تفهیم اتهام به 2 متهم دستگیر شده ، خاطرنشان کرد: این عملیات در مشهد درحالی انجام شد که همزمان گروهی از سربازان گمنام امام زمان (عج) در استان سیستان و بلوچستان نیز، عملیات رهاسازی گروگان ها را در کوه های منطقه خاش آغاز کردند و عوامل گروگانگیری مسلحانه را نیز به دام انداختند چرا که با هرگونه تاخیر و یا تقدم در این عملیات امکان داشت گروگان ها به نقطه ای دیگر منتقل شوند.

 «قاضی صادقی» در پایان افزود: پس از انجام تحقیقات و بازجویی های مقدماتی در مشهد، متهمان دستگیر شده، برای سیر مراحل قانونی در اختیار دستگاه قضایی سیستان و بلوچستان قرار گرفتند.

یادآور می‌شود، دهم اردیبهشت گذشته حامد صداقتی قهرمان شمشیربازی کشور به همراه 2 نفر دیگر سواربر خودروی شخصی بودند که ناگهان در اطراف شهرستان خاش مورد حمله مهاجمان مسلح ناشناس قرار گرفتند.

 در این حادثه مهاجمان با شلیک گلوله به سمت خودروی مذکور یک نفر از سرنشینان را به قتل رساندند و سپس قهرمان شمشیربازی را به همراه دیگر سرنشین خودرو به گروگان گرفتند و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

این گزارش حاکی است، در پی وقوع این حادثه، بلافاصله ماموران وزارت اطلاعات وارد عمل شدند که مشخص شد 2 تن از عوامل مرتبط با گروگانگیران به مشهد گریخته اند بنابراین قاضی شعبه 904 دادسرای انقلاب اسلامی تحت تعلیمات دادستان مشهد، مامور رسیدگی به این پرونده شد.

 با توجه به حساسیت موضوع، بازپرس پرونده با صدور دستورات ویژه ای که با نظارت مستقیم دادستان همراه بود، سربازان گمنام امام زمان (عج) را در این عملیات موفقیت آمیز همراهی کرد که در نهایت 2 تن از عوامل شرور و ضدانقلاب در چنگ عدالت گرفتار شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =