آب سدهای تهران پاییز تمام می‌شوند!

اگر شهروندان تهرانی، در میزان مصرف خود صرفه‌جویی حداقل 20 درصدی نداشته باشند، آب سدهای 5 گانه تهران تا نیمه پاییز بیشتر دوام نمی‌آورند.

روزنامه اعتماد: اوضاع بحرانی آب شرب در تهران در روزهای اخیر به جایی رسیده بود که مسوولان اعلام کرده بودند تا 40 روز دیگر آب در تهران تمام می‌شود و به‌طور پیاپی از مردم خواستند در مصرف آب صرفه‌جویی کنند.

در بیلبوردهای تبلیغاتی شهر، زیرنویس‌های تلویزیون، میان برنامه‌ها از جنس سیما و حتی صدا، همه از سوق دادن صرفه‌جویی تا 20 درصد نشان داشت، صرفه‌جویی‌ای که در حال حاضر، به 5 درصد هم نمی‌رسد. مدیرعامل آب منطقه‌یی استان تهران، در سخنانی که به نوعی گزارش میزان منابع آب تهران محسوب می‌شد، اعلام کرد اگر شهروندان تهرانی، در میزان مصرف خود صرفه‌جویی حداقل 20 درصدی نداشته باشند، آب سدهای 5 گانه تهران تا نیمه پاییز بیشتر دوام نمی‌آورند.

با توجه به میزان مصرف آب تهرانی‌ها که یک میلیارد متر‌مکعب است، 20 درصدش همان 200 میلیون متر‌مکعبی می‌شود که بیشتر از کمبود آب ما است و این یعنی صد‌درصد جبران. این در حالی است که در حال حاضر صرفه‌جویی به 5 درصد هم نمی‌رسد.

خسرو ارتقایی، با تاکید بر این امر، کاهش بارندگی و افزایش دما در چند سال اخیر را عواملی تاثیرگذار در روند خشکسالی دانست. او در این خصوص گفت: «وضعیت آبی خوبی را به لحاظ بارندگی و دما در سال آبی که در حال اتمام است، نداشتیم. کاهش 25 تا 30 درصدی بارندگی در دو سال گذشته به میزان 100 میلیمتر باعث کاهش سطح روا ن آب‌ها شده، ازسوی دیگر، افزایش 2 تا 3 درجه‌یی دما در دو سال پیاپی و بالا رفتن دمای بعضی ایستگاه‌ها تا 10 درجه و در مجموع استمرار افزایش دما در سه ماه اخیر (دمای بالای 37 درجه) عامل مهمی در استمرار خشکسالی بوده و هست.»
 

آخرین
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  3  =  5