رشد ۱۸ درصدی پرداخت های بدون تماس در ماه می

با توجه به اعداد و ارقام منتشر شده از سوی شرکت ویزا اروپا، میزان استفاده از کارت های بدون تماس برای پرداخت ها در بریتانیا طی ماه های اخیر پیوسته افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تارنمای شاپرک در حال حاضر 37/8 میلیون عدد از این کارت ها در دست مردم این کشور است که رشدی 35 درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته میلادی نشان می دهد؛ همچنین دارندگان کارت های پرداخت بدون تماس در ماه می در این کشور 20 میلیون پرداخت بدون تماس انجام داده اند که نسبت به ماه آوریل رشدی 18 درصدی را نشان می دهد.

در ماه می همچنین از لحاظ ارزش کل تراکنش های صورت گرفته با کارت های پرداخت بدون تماس رکورد به جا گذاشته است. در آن ماه، ارزش تراکنش های یاد شده 126/7 میلیون پوند بوده که رشدی 14 درصدی را نسبت به ماه آوریل نشان می دهد.

متوسط ارزش تراکنش ها با این کارت ها در بریتانیا در ماه می 6/43 پوند بوده است. در ماه می سال گذشته این رقم 6/09 پوند بود. داده های منتشر شده در گزارش ویزا اروپا نشان می دهد غیر از رشد استفاده از کارت های بدون تماس از سوی مصرف کنندگان و افزایش تعداد کارت های بدون تماس صادر شده از سوی بانک ها، 30 فروشگاه بزرگ بریتانیا به گسترش استفاده از این کارت ها کمک کرده اند.

مارک اوستین رییس بخش پرداخت های بدون تماس در شرکت ویزا اروپا می گوید: «رشد پرداخت های بدون تماس با کارت های ویزا سرعت پیدا کرده است. این رشد حاصل افزایش آگاهی مصرف کنندگان، پایبندی بانک های بریتانیا به صدور کارت های بدون تماس ویزا و تلاش فروشگاه های این کشور برای فعال سازی پایانه های پرداخت بدون تماس است و سبب شده سرعت گسترش استفاده از این کانال پرداخت طی چند ماه اخیر افزایش یابد و از دید مصرف کنندگان این کانال از لحاظ سرعت و سهولت در وضعیت مناسب قرار داشته باشد.

شرکت ویزا برای گسترش فعالیت های خود و کسب سهم بالاتر در بازار پرداخت های کارتی اخیرا با شرکت های مختلف فعال در حوزه فناوری و طراحان اپلیکیشن های پرداخت وارد شراکت شده است. این همکاری ها با هدف پر کردن شکاف های موجود در ارائه خدمات پرداخت صورت می گیرد. برای مثال شرکت ویزا در شراکت با شرکت لوپ پی قصد دارد امکان پرداخت با گوشی هوشمند تلفن همراه را برای مصرف کنندگان فراهم کند. لوپ پی تولیدکننده اپلیکیشن های پرداخت است و برای گسترش فعالیت های خود پروژه ای به ارزش 12 میلیون دلار تعریف کرده است.

منبع:

http://www.paymenteye.com/2014/08/05/contactless-payments-surge-by-18-between-april-and-may-alone/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  2