بهروز افخمی و فیلم ساختن از بشار اسد!

با افخمی درباره خیلی چیزها صحبت کردیم. از شهید آوینی و جریان رسانه ای غرب تا حضورش در تلویزیون و خیلی چیزهای دیگر. متن گفتگو بسیار بیشتر از اینها شد و مجبور شدیم از بخش بزرگی از آن چشم پوشی کنیم. حرف هایی که می توانست هم برای دوستداران افخمی و هم برای آنها که همچنان بابت او و مواضع اش انگشت به دهان اند سخت خواندنی باشد. بقیه حرف ها بماند برای یک وقت دیگر.

هفته نامه تماشاگران امروز:با افخمی درباره خیلی چیزها صحبت کردیم. از شهید آوینی و جریان رسانه ای غرب تا حضورش در تلویزیون و خیلی چیزهای دیگر. متن گفتگو بسیار بیشتر از اینها شد و مجبور شدیم از بخش بزرگی از آن چشم پوشی کنیم. حرف هایی که می توانست هم برای دوستداران افخمی و هم برای آنها که همچنان بابت او و مواضع اش انگشت به دهان اند سخت خواندنی باشد. بقیه حرف ها بماند برای یک وقت دیگر.

می گویند این آدمی بوده که با اصلاح طلبان به مجلس رفته اما الان صحبت هایی می کند که کاملا به نظر خلاف جهت آنهاست.

– گفتم که… اصلا دارند داستان را عوض می کنند و می گویند این آدم وقتی رفت توی لیست اصلاح طلب ها آدم مشهوری شد… خب الان دیگر کی به کی است؟ بعد از 15 سالی که گذشته ممکن است خیلی ها هم باور کنند، یک نسل عوض شده و آمده به عرصه سیاست و هنر؛ و اینها که اصلا خبر ندارد که 15 سال پیش من از الان خودم مشهورتر بودم و در واقع من بعد از فیلم عروس که در سال 70 نمایش داده شد به اوج شهرتم رسیدم… چه اشکالی دارد؟

بالاخره هر کسی حرف خودش را می زند. من اگر قرار بود به این چیزها اهمیت بدهم اصلا سراغ سیاست نمی رفتم. سال 75 که از ما برای کار در تبلیغات گروه آقای خاتمی دعوت شد می دانستم که چه اتفاقاتی قرار است بیفتد اما وارد شدم با اینکه آن موقع آدم موفقی بودم و نیاز مالی و این چیزها هم نداشتم.

شما در صحبت از آن موقع فقط از مباحث تکنیکی می گویید. چقدر بحث اعتقادی داشتید، بالاخره خاتمی و تفکرش را چقدر قبول داشتید؟

– من نمی دانم این قضیه واقعا اینقدر پیچیده است؟ مثلا فرض کنید من مدیرعامل یک شبکه تلویزیون هستم، وقتی یک نفر را دعوت می کنم که برایم کار بکند از او انتظار دارم که برایم یک فیلم خوب بسازد و اینکه کلک نزند و محتوایی که باعث آبروریزی و برکناری من می شود را بگذارد داخل فیلم. می گویم این فیلمی که می سازی باید خوب و خوش تکنیک باشد که مردم ببینند و بپسندند. من خودم وقتی در تلویزیون مدیر شدم همینطور بودم، قبل از اینکه مدیر بشوم هم آن مدیر باهوشی که من را شناخت، من یک بچه بیست و دو سه ساله بودم که نشسته بودم داشتم توی اتاق خودم تدوین می کردم. چطور شد که در 26 سالگی من شدم مدیر امور فیلم و سریال؟ یکی من را شناخت دیگه … یعنی یک آدم کارآمد را دید.
 

مطلب مرتبط:

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3