۴۰ درصد تراکنش ها زیر ۲۰ هزار تومان / نبود قدرت نظارتی بانک مرکزی /شرکت های PSPورشکسته اند

میزگرد تخصصی از چرایی و پیامدهای طرح جدید بانک مرکزی؛

ما رفتاری رایگان را در جامعه شکل دادیم که خیلی هم طرفدار دارد/ نظام بانکی از آئین نامه بانک مرکزی تخلف کرد و آنجا بود که سازمان نظارتی قدرت اجرا نداشت./ الان همه شرکت های پی اس پی به نوعی ورشکسته هستند و مدام در حال دریافت وام هستند تا خودشان را حفظ کنند./حداقل 5 تا 7 بار در طول روز پول با بانک تسویه می شود، اصلا پول در بانک نمی ماند به همین خاطر درست نیست که مدام بگوییم پول در بانک می ماند./در آن زمان سیاست گذاری بانک مرکزی طوری بودکه به جای حمایت از بخش خصوصی برای بانک ها سهمیه تعریف کرد و بانک ها را مجبور کرد دستگاه پوز بگذارند و این برای زمان دوری نیست./40 درصد تراکنش ها زیر 20 هزار تومان و 25 درصد زیر 5 هزار تومان است

data-src=https://ebinews.com/img/files/205843963937500326.jpg

فتاحی در ادامه گفت: الان 40 درصد تراکنش ها زیر 20 هزار تومان و 25 درصد زیر 5 هزار تومان است. چون کارمزد نداریم استفاده ها خیلی بهینه نیست و این هزینه سنگینی را به همراه دارد و باید سرمایه گذاری سنگینی را برای ارتقای این خدمات هم البته انجام دهیم.

این فعال حوزه پرداخت البته واکنش پذیرنده ها را به اجرای این طرح را محتمل دانست اما تاکید کرد: روزهای نخست راه اندازی شاپرک باعث شد که مردم به پول نقد برگردند اما الان امارها بیانگر رشد تراکنش ها و افزایش اعتماد به این شبکه است.

وی با بیان اینکه به محضی که کارمزد اتفاق می افتد سطح توقع پذیرنده از شرکت ها بوجود می آید، گفت: ارزیابی کارمزد مانده گیری نشان میدهد که بعد از گذشت چند ماه دوباره تراکنش ها به همان وضع قبل برگشت.

* و اما یک نگرانی پرداختی/ نکند بانک ها کار را خراب کنند

فتاحی با اشاره به هزینه های سنگین نوآوری و ارتقای تجهیزات پرداخت، گفت: شرکت های پی اس پی بعنوان سرویس دهنده این خدمات نیازمند سرمایه گذاری سنگین و پرداخت هزینه های بالا برای پایداری شبکه هستند.

وی در پایان گفت: نگرانی داریم که بانک ها شرایطی بگذارند که رقابت به هم بخورد و فرهنگ رقابتی ایجاد کند و این کارمزد را بهم بزند، هیچ بانکی نباید در کارمزد شرایطی را بگذارند که بگویند پول را برمیگردانیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄    =  19