توضیح درباره میزان نیترات در آب تهران

قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر این که کیفیت آب تهران نسبت به دو سال گذشته تفاوتی ندارد و همانگونه است، اظهار کرد: بر اساس استاندارد بین‌المللی نیترات آب باید تا 50 میلی‌گرم در لیتر باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ستار محمودی تاکید کرد: آبی که در شهرها و یا در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، تبدیل به فاضلاب شده و مقدار نیترات آنها بالا می‌رود.

وی تصریح کرد: پس از ورود نیترات به درون زمین، نیترات پالایش شده و وارد چاه‌ها می‌شود اما باید توجه داشت که میزان نیترات، درجه حرارت، تلخی آب و … هنگام برداشت آب از چاه‌ها اندازه‌گیری می‌شود.

قائم‌ مقام وزیر نیرو با تاکید بر این که بر اساس استانداردهای WHO (سازمان بهداشت جهانی) باید 50 میلی‌گرم در لیتر باشد، گفت: این استاندارد مختص همه دنیا و سراسر کشور ماست.

محمودی در واکنش به صحبتهای رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران مبنی بر این که بر اساس استاندارد، نیترات باید 45 میلی‌گرم در لیتر باشد، گفت: استانداردی که از آن پیروی می‌کنیم همان استاندارد سازمان بهداشت جهانی است که 50 میلی‌گرم در لیتر را به عنوان حداکثر میزان نیترات مشخص کرده است. استانداردهای دیگری به صورت منطقه‌ای در دنیا وجود دارند که تا 70 تا 80 میلی‌گرم در لیتر نیترات را مجاز دانسته‌اند اما استانداردی که بیانگر لزوم وجود نیترات کمتر از 50 میلی‌گرم باشد، تاکنون مطرح نشده است.

وی با اشاره به این که اگر حجم نیترات در آب بالا باشد و آب چاه قابلیت رقیق‌سازی را داشته باشد، آن را در مخازن رقیق می‌کنیم و سپس توزیع می‌شود گفت: آن چاه‌هایی که منابع‌شان از حجم بالاتر نیترات برخوردار بود که باید با آب بیشتری رقیق می‌شده‌اند و هزینه بالاتری داشتند، بر اساس دستور وزارت نیرو از رده خارج شده است.

قائم‌مقام وزیر نیرو با تاکید بر این که مصرف آب زیاد است و تزریق آن به زمین امری طبیعی محسوب می‌شود، گفت: باید مدیریت آب صورت گیرد که این کار انجام می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

50  −  46  =