دولت روحانی، اختلافات آمریکا و اسرائیل

در مورد مسایل هسته ای ایران قطعا اختلافاتی میان آمریکا و رژیم صهیونیستی وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ایرنا: یک کارشناس مسایل بین الملل با اشاره به اینکه رویکرد دولت یازدهم موجب عمیق تر شدن اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی شد گفت: مخالفت آمریکا با رژیم صهیونیستی در مورد موضوع هسته ای ایران نشان دهنده واقع بینی این کشور در رابطه با مسایل هسته ای کشورمان است.

حسن بهشتی پور درباره مخالفت آمریکا با سخنان نتانیاهو و عمیق تر شدن اختلافات اوباما و نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران گفت : قطعا آمریکا با رژیم صهیونیستی در برخی موارد اختلاف نظر دارد.

وی گفت: در عین حال که بزرگترین متحد آمریکا، رژیم صهیونیستی است اما به جز موضوع هسته ای ایران، این دو، در برخی موارد نیز با هم اختلاف دارند.

بهشتی پور معتقد است دولت ها بر اساس منافع و تضاد منافع، با هم اختلاف پیدا می کنند؛ بنابراین، برخلاف نظر برخی در داخل کشورمان، نمی توان اختلاف بین رژیم صهیونیستی و آمریکا را در مواردی نمایشی دانست.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: رویکرد جدید سیاسی در دولت یازدهم موجب عمیق ترشدن اختلافات آمریکا و رژیم صهیونیستی شد.

وی افزود: ایران در دولت تدبیر و امید با تغییر رویکردش در زمینه مسایل هسته ای، نشان داد می توانیم به غرب و آمریکا ثابت کنیم که به دنبال ساخت بمب هسته ای نیستیم و نظارت و کنترل بر تاسیسات هسته ای را در چارچوب می پذیریم .

بهشتی پور ادامه داد: این سیاست ایران ، موفقیت آمیز ، در راستای منافع ملی و در تعارض شدید با رژیم صهیونیستی بود زیرا این رژیم خواهان نظارت نامحدود بر کل تاسیسات هسته ای ایران بود.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی تمام امکانات خود را در راستای عدم توافق ایران با 1+5 به کار گرفت افزود: علیرغم تلاش های این رژیم، توافق ایجاد شد و در حال حاضر، رژیم صهیونیستی درصدد ایجاد مانع برای عدم توافق جامع هسته ای میان ایران و 1+5 است.

این کارشناس مسایل سیاسی معتقد است دولت یازدهم به جای مذاکره برای مذاکره، حاضر به پذیرش نظارت ها شد که اقدامی موفقیت آمیز بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  ×    =  18