کاهش سرقت خودرو با جابجایی چند قطعه

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با تاکید براینکه نگهبانان محله باید تحت پوشش موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی قرار گیرند، گفت: مردم باید بدانند که نگهبان محله آثار بسیار مثبتی دارد و آنان با گذراندن آموزش هایی می توانند به عنوان رابط قضایی شناخته شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، دکتر حسین ذوالفقاری در سومین گردهمایی موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی نیروی انتظامی که در سالن بزرگ کشور برگزار شد، افزود: با وجود موقعیت جغرافیایی و شرایط پیرامونی، مزاحمت‌ها و مشکلات ایجاد شده از خارج از کشور و آسیب‌های اجتماعی موجود، وضعیت امنیت کشور در شرایط خوبی قراردارد و در این زمینه گزارشاتی را در مجلس ارائه کردیم و هم اکنون امنیت کشور مطلوب است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه توسعه خدمات حفاظتی و مراقبتی نیروی انتظامی مهم و ضروری است، اظهارکرد: موضوع جرم و پیشگیری از آن از دغدغه‌های مهم جوامع است و در حوزه جرائم عمومی به ویژه سرقت در کشور شاهد افزایش قابل توجهی بودیم که امسال به دلایل مختلف شاهد مهار رشد آن هستیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه نیروی انتظامی از توان فکری و فنی خود استفاده کرده و امروز در نقطه‌ای قرار داریم که از همه ظرفیت‌ها برای امنیت کشور استفاده می‌کنیم، گفت: نباید به اقدامات فردی، دستگیری افراد و غیره اکتفا کنیم، باید از ظرفیت تمام نهادها برای برقراری نظم و امنیت استفاده کنیم و برای پیشگیری از جرایم باید وظایف دقیق و کارشناسانه دستگاه‌ها مشخص شود.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال در پیشگیری از سرقت خودرو وارد بحث‌های فنی و تکنیکی شده‌ایم و با جابجایی چند قطعه 45 درصد سرقت کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه امکانات و منابع دولتی محدود است، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی نیز استفاده کرد و در هر محله‌ای برای پیشگیری از جرایم، نیروهای حفاظتی و مراقبتی نیروی انتظامی قرار دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه اگر نگهبانان ساماندهی شوند، می توانند در حوزه تأمین امنیت به نیروی انتظامی کمک کنند، گفت: تمام رشته های مختلف سرقت در وزارت کشور را کارشناسی می کنیم و این رشته ها باید در شورای امنیت کشور تصویب و اجرایی شود.

وی با اشاره به اینکه نگهبانان محله باید تحت پوشش موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی قرار گیرند، گفت: مردم باید بدانند که نگهبان محله آثار بسیار مثبتی دارد و آنان با گذراندن آموزش‌هایی می توانند به عنوان رابط قضایی شناخته شوند.

ذوالفقاری با بیان اینکه ارائه خدمات مطلوب و جلب حمایت مردم مهم است، اظهار امیدواری کرد که مردم از این موضوع به خوبی استقبال کنند.

وی توجه به تکنولوژی را مهم دانست و گفت: باید تمام منازل، مغازه ها و کارگاه ها از طریق سیستمی به مرکز پلیس وصل شوند تا در صورت بروز حادثه این سیستم به صورت هشداردهنده عمل کند که این کار شدنی است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −  9  =