ورود اتوبوس و موتورسیکلت برقی و تاکسی هیبریدی به تهران

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران از ورود 10 هزار دستگاه تاکسی هیبریدی به جای تاکسی‌های فرسوده به ناوگان تاکسیرانی تهران و همچنین ورود 10 هزار دستگاه موتورسیکلت برقی به جای موتورسیکلت‌های بنزینی وارد ناوگان موتوری تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، محسن سرخو با بیان اینکه در راستای دستیابی به حمل و نقل پاک، بزودی اتوبوس‌های برقی وارد ناوگان اتوبوسرانی تهران می‌شوند، افزود: اتوبوس‌های برقی از سال آینده وارد کشور شده و در خطوط اتوبوسرانی برقی احداث شده در تهران مشغول به کار خواهند شد.

وی یکی از راهکارهای اصلی کاهش آلودگی هوای پایتخت را خروج خودروهای آلاینده و ورود خودروهای پاک از محل صرفه‌‏جویی در میزان مصرف سوخت دانست و درباره نحوه بکارگیری اتوبوس‌های برقی در پایتخت گفت: تدابیر و تمهیداتی در جهت استفاده از باطری‌های قابل شارژ در اتوبوس‌های برقی در نظر گرفته شده تا این اتوبوس‌ها بتوانند در ابتدا و انتهای خطوط، شارژ شده و برای خدمات‌رسانی آماده شوند.

سرخو افزود: کمک به تأمین منابع مالی مورد نیاز به منظور توسعه مترو و اتوبوسرانی و جایگزینی تاکسی‏‌های هیبریدی به جای تاکسی‌های فرسوده و همچنین جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی به جای موتورسیکلت‏‌های بنزینی، علاوه بر اینکه به صورت جدی در دستور کار مدیریت شهری تهران قرار دارد، در دستور کار دولت نیز قرار دارد.

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران، توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو و اتوبوسرانی را جزو اولویت‌های اصلی برنامه 5 ساله شهر تهران اعلام کرد و توسعه مترو را ضروری‌ترین پروژه‌ پایتخت دانست و افزود: بیشترین بودجه مدیریت شهری باید به گسترش ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص پیدا کند؛ به این منظور در سال جاری بودجه‌ای بالغ بر 17 هزار میلیارد تومان برای شهرداری تهران در نظر گرفته شده و اهداف پیش‌بینی شده قطعاً با کمک دولت سریعتر تحقق پیدا خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه ‏ریزی های صورت گرفته، در سال آینده باقی مانده خط 7 و بخشی از خط 6 مترو و در سال 95 نیز باقی مانده خط 6 و بخشی از خط 8 مترو به بهره‏برداری می رسد، اضافه کرد: بر این اساس، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 97، طول خطوط متروی تهران به 300 کیلومتر برسد که البته علاوه بر آن، متروی فرودگاه حضرت امام (ره) به طول 50 کیلومتر تا پایان سال جاری و متروی ورامین به طول 30 کیلومتر نیز تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهند رسید.

سرخو، گسترش حمل‌ونقل شهری را زمینه‌ساز کاهش میزان استفاده از خودروی شخصی به نصف میزان فعلی و کاهش ترافیک و آلودگی هوای پایتخت دانست و از ارائه گزارش وضعیت حمل‌ونقل و ترافیک پایتخت به رییس‌جمهوری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر تهران با دکتر روحانی خبر داد.

وی در این باره گفت: رئیس جمهور در این دیدار بر لزوم حمایت دولت از گسترش حمل‌ونقل شهری تأکید کرد. حال اگر دولت اعتبارات مورد نظر را به حمل و نقل عمومی تزریق کند، مسئولان شهرداری می‌توانند این اعتبارات را در پروژه‌های مختلف شهری از جمله توسعه مترو و گسترش اتوبوسرانی هزینه کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =