ابراز نگرانی از حاصل نشدن توافق هسته‌ای

پایگاه خبری ویک مگزین در آستانه دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در گزارشی نوشت:‌ درحالی که دیپلمات‌های غربی برای دور بعدی مذاکرات هسته‌ای با همتایان ایرانی خود در وین آماده می‌شوند، برخی از رسانه‌های غربی درباره به توافق نرسیدن با ایران در مورد برنامه هسته‌ای‌اش که بتواند به غرب اطمینان دهد برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز خواهند ماند ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،پایگاه خبری ویک مگزین در آستانه دور بعدی مذاکرات هسته‌ای در گزارشی نوشت:‌ درحالی که دیپلمات‌های غربی برای دور بعدی مذاکرات هسته‌ای با همتایان ایرانی خود در وین آماده می‌شوند، برخی از رسانه‌های غربی درباره به توافق نرسیدن با ایران در مورد برنامه هسته‌ای‌اش که بتواند به غرب اطمینان دهد برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز خواهند ماند ابراز نگرانی کرده‌اند.

اگرچه این نگرانی‌ها کاملا غیرمنطقی نیز نیست اما باید به این موضوع توجه داشت که حل مساله برنامه هسته‌ای ایران تأثیر محسوسی در فعالیت‌ها و بحران‌های ایجاد شده در خاورمیانه نخواهد داشت.

در ادامه این گزارش آمده است هم اکنون ایران به دلیل سیاست‌هایش در رابطه با اکثر کشورهای عربی به‌خصوص عربستان، تنش‌های زیادی دارد اما در سوریه وضع فرق می‌کند. متحد منطقه‌یی ایران بشار اسد، به مدت سه سال است که با گروه‌های مخالف مسلح وارد جنگ داخلی شده است. شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد که این گروهک‌ها کمک‌های مالی زیادی از عربستان دریافت کرده‌اند.

حضور نیروهای نظامی ایران در مناطق اطراف فلسطین بسیار حائز اهمیت بوده و در واقع یک استراتژی منطقه‌یی برای ایران محسوب می‌شود. بر این اساس از دست دادن متحدی مثل بشار اسد در دمشق مسائل را برای مقامات ایرانی بسیار پیچیده می‌کند.

اگرچه گروهی از مخالفان شیعه به نام "حوثی‌ها" که ادعا می‌شود از سوی ایران حمایت می‌شوند، رژیم کشور یمن را که یکی از متحدان عربستان سعودی است با خطر مواجه کرده است.

این گزارش در ادامه به بحث تحریم‌های غرب علیه ایران پرداخته و مدعی شده است: تحریم‌های کشورهای غربی و آمریکا علیه ایران صادرات نفت این کشور را تقریبا به نصف رسانده است. در تحقیقات و نظرسنجی انجام شده توسط "موسسه بین‌المللی مطالعات امنیتی آمریکا" بیش از 70 درصد مردم ایران معتقدند تحریم‌های غرب بیش از همه قشر متوسط این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

مهم نیست که چه کسی در ایران رییس‌جمهور باشد. این کشور همیشه اهداف خود را در منطقه دنبال خواهد کرد. هم‌چنین ایران با دموکراسی بیش‌تر لزوما به مفهوم این نخواهد بود که این کشور در آینده خواهان برقراری ارتباط بیش‌تری با آمریکا باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  66  =  67