نگرانی بانک‌ها از رقبایی همچون گوگل، اپل و آمازون

تحقیقات اخیر نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات از قبیل گوگل، اپل و آمازون کمتر به دنبال یافتن شرکایی همچون خود هستند و بیشتر به رقابت با بانک‌ها تمایل نشان می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه PYMNTS شرکت تمنوس (Temenos) که در زمینه تولید نرم‌افزارهای بانکی فعالیت می‌کند اخیراً دست به نظرسنجی جالبی زده است. در این نظرسنجی از دست‌اندرکاران و کارشناسان امور بانکی سوالاتی چند پرسیده شده است.

 به گزارش شرکت ملی انفورماتیک ، یکی از نتایج به دست آمده از این نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریباً یک چهارم پاسخ‌دهندگان معتقدند دشوارترین رقابت‌های بانکداران، با شرکت‌ها و جریان‌هایی در خارج از حوزه بانکداری سنتی صورت می‌گیرد.

یک سال پیش این رقم 20 درصد و در سال 2012 فقط 10 درصد بود. یک کارشناس معتقد است روند سریع دیجیتال‌سازی در کنار عوامل دیگری همچون کاهش وفاداری مشتریان، باعث شده دروازه‌های صنعت بانکداری به روی فعالان حوزه فناوری گشوده شود.

وی می‌گوید توانایی تبدیل مقادیر عظیم داده به بینش بهتر درباره مشتری‌ها و قدرت تحلیل گرایش و علاقه آنها، چارچوب مدل کسب و کار بسیاری از این شرکت‌های فن‌آور را تشکیل می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بانکدارها از این که پلتفرم‌های پرداخت P2P، جای سرویس‌های سنتی بانک‌ها را بگیرد عمیقاً احساس خطر می‌کنند. نزدیک به 19 درصد پاسخ‌دهندگان، این موضوع را یکی از نگرانی‌های عمده خود به شمار آورده‌اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  7  =  3