پایان ۱۳ سال حضور آمریکا در افغانستان

ماموریت آخرین گروه از پیاده نظام ارتش آمریکا امروز یکشنبه در افغانستان پایان یافت. به این ترتیب نظامیان آمریکایی به طور رسمی پس از 13 سال اشغال افغانستان، از این کشور خارج شدند. امروز طی مراسمی رسمی نظامیان آمریکایی در کمپ نظامی لترنک با پایین کشیدن پرچم این کشور، کنترل این پایگاه را به افغان ها سپردند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ماموریت آخرین گروه از پیاده نظام ارتش آمریکا امروز یکشنبه در افغانستان پایان یافت. به این ترتیب نظامیان آمریکایی به طور رسمی پس از 13 سال اشغال افغانستان، از این کشور خارج شدند. امروز طی مراسمی رسمی نظامیان آمریکایی در کمپ نظامی لترنک با پایین کشیدن پرچم این کشور، کنترل این پایگاه را به افغان ها سپردند.

بر این اساس آخرین گروه از آمریکایی ها شامل 4 هزار و 500 نظامی این کشور ولایت هلمند افغانستان را ترک کردند. همچنین آخرین بازمانده های ارتش انگلیس امروز کمپ باستیون بزرگترین پایگاه این کشور در افغانستان را تحویل نیروهای بومی دادند. به دلایل امنیتی زمان دقیق خروج این نظامیان از افغانستان اعلام نشده است.

در طول 13 سال جنگ نظامیان انگلیسی با طالبان در افغانستان، 453 نفر از آنها کشته شدند. طبق اعلام مقامات ناتو تا پایان سال جاری میلادی تمام نظامیان این پیمان از افغانستان خارج می شوند. با این حال همچنان 12 هزار و 500 نیرو به عنوان مستشاران و آموزش دهندگان نیروهای نظامی در این کشور باقی خواهند ماند

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  4