نظام بانکی در خدمت تولید و سرمایه‌گذاری باشد

معاون اول رئیس جمهور گفت: واردات باید سبب ایجاد رقابت در واحدهای تولیدی داخلی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از  تسنیم  اسحاق جهانگیری صبح امروز در این افتتاحیه با اشاره به اهمیت تولیدات داخلی در کشور اظهار کرد: به طور جدی باید بحث صادرات و واردات پیگیری شود و این مهم با نظارت دولت به نحو مطلوبی سپری شود تا بتوان مشکلات اقتصادی کشور را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشت.

وی افزود: هر دوران اقتصادی دارای فراز و نشیب‌هایی بوده که کشور ما این دوران ویژه را سپری کرده و در حال گذار از این دوران است شرایط نامطلوب اقتصادی، رکود اقتصادی و به دنبال آن بیکاری که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین معضل کشور بوده است.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: کشور دارای ظرفیت‌های خوبی بوده که اگر به درستی از آن استفاده شود می‌تواند بسیاری از مشکلات را در این بخش‌ها مرتفع کرد.

جهانگیری با اشاره به اینکه کشور دارای مدیران متخصص و کارآمد بوده گفت: استفاده از توان بالای نیروهای انسای و اتخاذ تصمیم گیری‌ها و تدابیر درست و به جا می‌تواند کشور را برای عبور از این شرایط آماده کند که در یک ساله گذشته دولت توانسته با جهت گیری‌های درست تورم را تا میزان زیادی مهار کند.

وی افزود: از نظر جوامع بین الملل این روند تاکنون مورد رضایت این کشورها نبوده و برای برخی دولت‌ها نیز خوشایند نیست ولی کشور آینده بسیار خوبی را پیش رو دارد و مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر گذاشته و این معضل نیز رفع می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: نظام بانکی نیز باید در تحقق این مهم نیز گام بردارد و در خدمت تولید و سرمایه‌گذاری باشد و نیز به سمت و سوی سرمایه در گردش حرکت کند و در این راستا نیز بخش‌های خصوصی بسیارمهم و تاثیرگذار هستند.

جهانگیری با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در این بخش ورود کند گفت: این بخش با همکاری بانک‌ها می تواند با انگیزه و دلسوزی اقتصاد ایران را متحول کند و مطابق با منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی گام های بسیار مهم وتاثیرگذاری را بردارد.

وی افزود: بخش خصوصی باید میدان‌دار اقتصاد باشد زیرا در بخش اقتصاد ایران محدودیتی وجود ندارد و اگر این حرکت در چارچوب دولت باشد مورد حمایت قرار می گیرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  6