امنیت بالاتر سیستم‌های بانکداری آنلاین نسبت به دستگاه‌های خودپرداز

سیستم‌های بانکداری آنلاین نسبت به دستگاه‌های خودپرداز (ATM) از امنیت بالاتری برخوردار هستند و هک کردن آنها تقریباً غیرممکن است.

،Kenny Goh مدیر عامل شرکت فناوری MACROKIOSK با بیان این مطلب می‌گوید حساب‌های آنلاین فقط هنگامی ممکن است در معرض خطر قرار گیرد که کاربران در دام حقه‌های رایج ایمیلی یا تلفنی گرفتار شده یا از رایانه آلوده استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک از ملی انفورماتیک به نقل از پایگاه Thestar، وی می‌گوید هکرها با هک کردن خودپردازها، این دستگاه‌ها را به ماشین تحویل پول تبدیل کرده‌اند، در حالی که وقوع چنین امری در بانکداری آنلاین غیرممکن است. بانکداری اینترنتی از یک پلتفرم بسیار پیچیده‌تر به همراه چندین لایه امنیتی استفاده می‌کند.

خودپردازها نیز معمولاً امن هستند ولی بانک‌ها باید از طریق ارائه‌دهندگان نرم‌افزارهای مورد استفاده خود، این سیستم‌ها را به‌روز رسانی کنند.این کارشناس در بخش دیگری از سخنانش افزود: اغلب بانک‌ها برای این که مطمئن شوند حساب مشتریان به خطر نمی‌افتد، از سه لایه امنیتی استفاده می‌کنند.

نخستین لایه امنیتی، به کد کاربری و کلمه عبور اختصاص دارد و لایه دوم شماره TAC است که برای تراکنش‌ها مورد نیاز بوده و مستقیماً به گوشی تلفن همراه کاربر ارسال می‌شود.

اگر این دو لایه نتواند امنیت کافی را تامین نماید، لایه سوم به صحنه می‌آید که در واقع یک پیامک تایید است که پس از انجام تراکنش، به تلفن همراه کاربر فرستاده می‌شود. اگر تراکنش حاصله توسط کاربر صورت نگرفته باشد، وی می‌تواند بلافاصله با بانک تماس گرفته و آنها را در جریان موضوع قرار دهد.

این کارشناس در عین حال خاطرنشان کرد که هکرها و بزهکاران سایبری به طور مداوم در حال به‌روزآوری شیوه‌های مخرب خود هستند. همین موضوع کار شرکت‌های فراهم‌آورنده امنیت در فضای مجازی را دشوارتر می‌سازد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

29  +    =  32