طلا رکورد تاریخی نزول را زد

قیمت طلا در بازار داخلی نیز تحت تاثیر معادلات بین المللی روند نزولی را پیش گرفته است. براین اساس پیش بینی می شود که طی معاملات فردا صبح در بازار ایران هم قیمت سکه کاهش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،درحالی که پیش بینی ها نشان می دهد با توجه به کاهش تاریخی رشد اقتصادی و صنعتی چین، قیمت طلا بازهم کاهش می یابد ولی در آخرین معاملات بازار لندن قیمت تنها 3 دلار گران شد تا فعالان بازار قدری امیدوار شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در آخرین ساعات قیمت گذاری های بازار لندن بهای طلا بیش از 3 دلار افزایش یافت و به مرز 1168 دلار و 50 سنت رسید. این قیمت طی 2 سال گذشته کمترین نرخ طلا بوده است ولی در قیاس با روزهای های ابتدای هفته جاری قدری بهبود داشته است. این درحالی است که در ابتدای معاملات قیمت طلا به عدد 1171 دلار و 50 سنت نیز رسیده بود. براین اساس حتی در بهترین روز طلا طی هفته گذشته نیز قیمت ها تنها در مجموع سه دلار رشد را تجربه کرده است.

فعالان بازار براین باورند که با توجه به وضعیت اقتصادی چین، امید چندانی به رشد قیمت طلا وجود ندارد. تحلیلگران بازار جهانی نیز تایید می کنند که طی هفته های گذشته روند خروج سرمایه ها از بازار طلا شدت گرفته است. بلومبرگ در همین زمینه پیش بینی کرده طی هفته های جاری بازهم قیمت طلا کاهش پیدا کند. گزارش کاهش 1.1 درصدی رشد اقتصادی امریکا در فصل تابستان هم چنان موثر نبوده که بازهم سرمایه ها به سمت بازار طلا حرکت کند. فعالان بازار روایت می کنند، خریدهای چین محرک اصلی بازار به شمار می آید که این کشور نیز پس از کاهش رشد اقتصادی اش از میزان خرید کم کرده است.

تحلیلگران فیوچرز بانک نیز براین باورند که طی روزهای آینده شرایطی برای رشد قیمت طلا رقم نمی خورد. گزارش های بلومبرگ هم نشان می دهد قیمت طلا حتی امروز سه شنبه در بازار نیویورک به پایین ترین سطح طی 4 سال گذشته رسیده است. رویترز هم در گزارش خود از بازار طلا آورده است:« در حالی که سرمایه گذاران بین المللی منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند تقاضای فیزیکی برای این فلز زرد نیز با افت محسوسی روبرو شده است. بر اساس این گزارش قیمت طلا روز جمعه پس از اعلام تصمیم غیر منتظره بانک مرکزی ژاپن برای اجرای محرک پولی بیشتر به کمتر از 1180 دلار رسیده است. تحلیلگران اسکاتیا موکاتا نیز اعلام کردند که با شکسته شدن سطح حمایتی 1182 دلاری به نظر می رسد قیمت طلا به زودی به کمتر از 1155 دلار خواهد رسید. اگر قیمت طلا نتواند به بیش از 1200 دلار در هر اونس برسد روند نزولی آن ادامه خواهد یافت.»

قیمت طلا در بازار داخلی نیز تحت تاثیر معادلات بین المللی روند نزولی را پیش گرفته است. براین اساس پیش بینی می شود که طی معاملات فردا صبح در بازار ایران هم قیمت سکه کاهش یابد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  −  13  =