مجمع عمومی عادی فوق‌العاده پست‌بانک‌ برگزار شد

جلسه مجمع عمومی عادی فوق‌العاده پست‌بانک‌ایران با حضور اعضای هیات‌مدیره، نمایندگان دولت، سهام عدالت، سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی‌سازی، بیش از 89 درصد از سهامداران حقوقی و حقیقی و نمایندگان و وکلای آنان و همچنین نمایندگان سازمان‌های مرتبط و ناظران روز شنبه هفدهم آبان‌ماه سال جاری در تالار شهیدقندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از روابط عمومی پست‌بانک مهندس قنبری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به‌عنوان نماینده دولت و رئیس مجمع در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و خیرمقدم به سهامداران و نمایندگان آنان به تشریح برنامه‌های این جلسه پرداخت و گفت: درحال حاضر بانک‌ها عمدتاً درشهرها قرار دارند و کمتر به روستاها توجه دارند. اما از زمانی که پست بانک ایران حسب قانون در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری ایجادشده، رسالت ارائه خدمات خرده بانکداری در روستاها و مناطق کمتربرخوردار به عهده این بانک قرار داده شده است.
وی افزود: دربرنامه ششم توسعه کشور، این بانک به‌عنوان بانک تخصصی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ملحوظ و مجموعه‌های پست، پست بانک ایران و خدمات هوائی پیام در داخل یک مجموعه ساماندهی خواهد شد.
قنبری تصریح کرد: پست بانک ایران به عنوان بانک عامل وزارت و مجموعه‌های وابسته تعیین‌شده و امید است تمامی فعالیت‌ها بانکی آنها از طریق این بانک انجام ‌شود.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهارداشت: در سال 92، چهارهزار دفترخدمات ارتباطی روستائی درسطح کشور به خطوط پرسرعت اینترنت مجهزشده و زمینه بسیار مناسبی را برای رفع نیازهای بانکی و ارتباطی فراهم ساخته است.
وی تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برنامه‌های خوبی برای این بانک درنظر دارد و تلاش می‌کند جایگاه آن را درسطح جامعه و نظام بانکی کشور بیش از پیش ارتقاء بخشد.
قنبری خاطرنشان ساخت: با توجه به فراهم‌نمودن بسترهای لازم در مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انتظار داریم این بانک بتواند با بهره‌گیری از آن، بهترین خدمات بانکداری بانکداری الکترونیکی را به هموطنان ارائه نماید.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درپایان با اشاره به پوشش 20هزار نقطه روستائی کشور به ارتباطات پرسرعت در سال 93، اظهارامیدواری کرد: این بانک با توجه به ظرفیت‌های خوب به‌سمت بازارهای جدید حرکت کرده و به دنبال گسترش خدمات غیرحضوری و بانکداری مجازی در سطح کشور به ویژه در روستاها باشد.
بنابراین گزارش: در ادامه پس از تشکیل هیأت رئیسه مجمع، دستور جلسه حسب اعلان قبلی به ترتیب توسط مهندس قنبری قرائت و موضوعات مورد تصویب سهامداران قرارگرفت.
طبق این گزارش: در این جلسه ترکیب اعضای هیأت مدیره شامل؛ سه‌نفر نماینده دولت و دونفر نماینده سهام عدالت تعیین شد که انشاء‌الله به تأئید بانک مرکزی خواهید رسید و سازمان حسابرسی به‌عنوان بازرس و حسابرس قانونی و روزنامه‌های دنیای‌اقتصاد و اطلاعات نیز همچنان به‌عنوان روزنامه‌های رسمی این بانک جهت درج آگهی‌ها تعیین شدند و موضوع ماده 44 اساسنامه بانک درخصوص تعیین یک نفر به عنوان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل هم به تصویب سهامداران رسید.
همچنین مهندس قنبری درجریان این جلسه به سئوالات و ابهامات مطرح شده توسط سهامداران پاسخ‌های لازم را ارائه کرد.
گفتنی است: پس از پایان رسمی مجمع رئیس هیأت مدیره، اعضای هیأت مدیره و برخی از مدیران این بانک درجمع سهامداران حاضر و به سئوالات آنان پاسخ دادند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  32