قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت طلا در معاملات امروز بازار جهانی 6 دلار کاهش یافت و به 1172 دلار در هر اونس رسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ازتسنیم به نقل از رویترز، پس از به راه افتادن موج پیش خریدها در جلسه قبل، که ناشی از گزارش های ضعیف تر از حد انتظار از بازار کار آمریکا بود، قیمت طلا امروز حدود یک درصد کاهش یافت.
به رغم افزایش 3 درصدی قیمت طلا در روز جمعه، فلز زرد همچنان پایین تر از سطح کلیدی 1180 دلار باقی مانده است که می تواند موجب  فشار بر طلا برای بازگشت به پایین ترین رقم 4 سال و نیم گذشته به دلیل تقویت ارزش دلار و نگرانی ها از افزایش نرخ بهره در آمریکا شود.
پس از انتشار گزارش بازار کار آمریکا و افزایش 214 هزار فرصت شغلی در ماه اکتبر، که کمتر از پیش بینی افزایش 231 هزار فرصت شغلی بود، ارزش دلار کاهش یافت و قیمت طلا شاهد افزایش بود. اما دیگر جزئیات این گزارش یعنی کاهش نرخ بیکاری به پایین ترین رقم 6 سال اخیر (5.8 درصد) امیدوار کننده بود.
سام لافلین، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «در حالی که سرمایه گذاران عمیق تر در مورد آمارهای اقتصادی آمریکا فکر می کنند و پی می برند که آمارهای بازار کار در واقع آنقدرها هم بد نبوده است، ممکن است این تصور تقویت شود که افزایش قیمت روز جمعه بیش از حد بوده باشد.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز ابتدا با 0.9 درصد کاهش به 1168 دلا و 10 سنت رسید، اما پس از آن اندکی ترمیم شد و با حدود 6 دلار کاهش نسبت به جلسه قبل به 1172 دلار و 99 سنت رسید.
قیمت طلا روز جمعه به 1131 دلار و 85 سنت رسید که پایین ترین رقم از آوریل 2010 تاکنون بود.، اما پس از آن افزایش یافت و بیشترین رشد قیمت یک روزه در طی 5 ماه اخیر را به ثبت رساند.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز جمعه 0.78 درصد کاهش یافت و به 727.15 تن رسید که پایین ترین رقم در 6 سال اخیر بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

88  −    =  84