هک ۳۰۰۰ بنگاه کوچک و بزرگ در امریکا /اهمیت بیمه سایبری در شرکت های کوچک

در سال گذشته میلادی رخ داد

بر اساس مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک ، سال پیش بالغ بر سه هزار شرکت آمریکایی هک شدند که بسیاری از آنها شرکت های کوچکی بودند که کمتر از همتاهای بزرگ و چند ملیتیشان حفاظت می شدند./ انتظار می رود امسال در آمریکا شرکت ها حدود دو میلیارد دلار روی حق بیمه سایبری هزینه کنند که افزایشی 67 درصدی به نسبت با 1.2 میلیارد دلار هزینه شده در سال 2013 خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ریسک نیوز،افزایش حملات سایبری منجر به شکل گیری صنعت در حال رشدی شده که هدف آن بیمه کردن در برابر نفوذ به اطلاعات است. حدوداً 50 شرکت در آمریکا بیمه امنیت سایبری ارائه می کنند. اهمیت این موضوع را تا آنجا است که تام ریج، اولین وزیر امنیت ملی آمریکا نیز یک شرکت بیمه سایبری دارد.

ریج می گوید شرکت او بیمه هایی تا سقف 50 میلیون دلار را تأمین می کند و اولویت آن با شرکت های تخصصی در زمینه خدمات مالی، خرده فروشی، انرژی و درمانی است.

«شرکت هایی هستند که توان تأمین اقدامات امنیتی چند میلیون دلاری و سطح بالا را ندارند که شرکت های بزرگ تر این را جبران می کنند. با وجود اینکه این صنعت در ابتدای راه است به خدمات این نوع بیمه نیاز بالایی حس می شود»

انتظار می رود امسال در آمریکا شرکت ها حدود دو میلیارد دلار روی حق بیمه سایبری هزینه کنند که افزایشی 67 درصدی به نسبت با 1.2 میلیارد دلار هزینه شده در سال 2013 خواهد داشت. ( در سال 2010 این مبلغ کلاً 600 هزار دلار بود)

شرکت های کوچک بیشتری – خصوصاً شرکت های تکنولوژیک، فروشگاه ها و موسسات مالی – در حال اتخاذ بیمه سایبری هستند. پیمانکار ها و فروشنده های شرکت های بزرگ، بیمارستانها و موسسات دولتی نیز مشتری این نوع بیمه هستند.

مت مک کیب، معاون ارشد امنیت و حریم خصوصی شبکه ی شرکت مارش که کار آن واسطه گری بیمه و مشاوره در امر ریسک است می گوید:« همه ی این شرکت ها و کسب و کارها اطلاعات محرمانه و مهمی دارند که نیاز دارند تا آنها را در مقابل هر نوع دسترسی غیرمجاز بیمه کنند اما شاهد آن هستیم که انواع مختلفی از شرکت ها به این بیمه علاقه نشان می دهند. شرکت های در حال توسعه، شرکت های برق و آب و کلاً هر نوع شرکتی که در زمینه برنامه ریزی، تولید و توزیع فعالیت می کند.»

یک حمله سایبری ساده می تواند صدها هزار و گاهی میلیونها دلار ضرر و زیان را به همراه داشته باشد. طبق بررسی ها، ضررهای ناشی از نفوذ به طالاعات در شرکت ها سال پیش 146 میلیون دلار برآورد شده است.

رابرت هارت ویگ، رئیس موسسه اطلاعات بیمه می گوید:«بیمه سایبری در صنعت بیمه،تبدیل به یک جلودار شده است که هر روز بازار آن گسترده تر می شود. هر وقت خبر یک نفوذ سایبری جدید شنیده می شود، خود به خود برای این نوع بیمه تبلیغ می شود و به همین دلیل علاقه مدیران به آن به سرعت در حال افزایش است.»

کارشناسان می گویند که انتظار می رود حداقل 75 درصد شرکت های بزرگ که به طور معمول بیش از یک میلیارد دلار درآمد سالیانه دارند طی چند سال آینده بیمه سایبری داشته باشند.

اولین نوع های بیمه سایبری اواسط دهه 90 شروع به کار کردند یعنی زمانی که اینترنت وارد میدان تجارت شد. در آن زمان شرکت های کمی این بیمه را ارائه می کردند و خیلی نگرانی در مورد نفوذ به اطلاعات وجود نداشت و هدف این نوع بیمه بیشتر مسائلی مانند سرقت اطلاعات ، بستن یک وبسایت و … بود.

با پیشرفت تکنولوژی حفاظتی، نحوه کار هکرها هم پیشرفت کرد. کارشناسان اعتقاد دارند که توانایی محدودی در مورد محاسبه و پیش بینی چگونگی و زمان حمله های سایبری وجود دارد.

میلیاردها نفر از طریق دستگاه های مختلف، حتی در خانه و ماشینشان هم به اینترنت دسترسی دارند و همین، حجم بزرگی از اطلاعات و همراه آن آسیب پذیری بالایی را به وجود می آورد. منابع و دانش روزافزون هکرها هم نگرانی ها را بیشتر کرده است.

مترجم:امیر محقق

منبع: www.washingtonpost.com/business

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  21