تمجید سایت AFC از مهاجم ۲۴ ساله ایران

مهاجم 24 ساله تیم ملی کشورمان از سوی سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد تمجید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،، سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) گزارش داد: علی دایی، اسطوره فوتبال ایران در سال 2005 بود که کریم انصاری‌فرد را از تیم دوم سایپا به تیم اصلی فرا خواند. این مهاجم پیشرفت قابل‌توجهی پیدا کرد و تبدیل به مهاجمی گلزنی شد به طوری که ناخودآگاه با علی دایی مقایسه می‌شد. پس از به ثمر رساندن 13 گل در فصل 10-2009 لیگ برتر ایران وی از سوی افشین قطبی به اردوی تیم ملی ایران دعوت شد و پیشنهادهایی از سوی تیم‌های اروپایی و حتی تیم استوا بخارست رومانی دریافت کرد.

گلزنی در اولین بازی ملی‌اش مقابل ایسلند بر اعتبار او افزود هرچند مشکلات خدمت سربازی حضور او در لیگ‌های خارجی را به تعویق انداخت. همین موضوع باعث شد تا با انتصاب علی دایی به عنوان سرمربی پرسپولیس، یکی از برزگترین باشگاه‌های ایران او به همراه مربی پیشین خود راهی این این تیم شود. همانند خیلی از فوتبالیست‌های هم‌نسل خودش علی دایی الگویش بود.

انصاری‌فرد که حالا یکی از گزینه‌های اصلی برای حضور در تیم ملی کشورش است با تمجید از سرمربی این تیم گفت: کی‌روش بهترین مربی خارجی است که تاکنون در ایران کار کرده‌ است.

مهاجم پیشین پرسپولیس پس از 3 بار گلزنی در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 برزیل در مرحله گروهی جام بیستم تنها در بازی آخر مقابل بوسنی‌و‌هرزگوین به بازی گرفته شد. پس از جام جهانی سرانجام رویای بازی در خارج از کشور برای انصاری‌فرد محقق شد و او از تراکتورسازی به اوساسونا اسپانیا ملحق شد. پس از گذراندن یک دوره 2 ماهه کریم کم‌کم خود را به ترکیب اوساسونا رساند و در چند بازی بازی این تیم دسته دومی به میدان رفت.

پس از دریافت چندین پیشنهاد خوب، انصاری‌فرد سرانجام ترجیح داد تا به اوساسونا بپیوندد، جایی که جواد نکونام، دیگر بازیکن تیم ملی ایران در ماه آگوست 2014 بار دیگر به جمع سرخپوشان پامپلونا بازگشته بود.

اخیراً انصاری‌فرد از ناحیه قوزک پا دچار مصدومیت شده بود که او را از میادین مسابقه دور کرد، هرچند او حالا با ریکاوری به آمادگی کامل رسیده است. کریم به همراه نکونام یکی از 4 لژیونر ایران است که اخیراً کارلوس کی‌روش به اردوی تیم ملی برای دیدار دوستانه مقابل کره‌جنوبی و البته رقابت‌های جام ملت‌های 2015 آسیا که در ماه ژانویه در استرالیا شروع خواهد شد، دعوت شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1