فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی یعنی هنر ایجاد تعادل و هماهنگی در جریان طبیعی انرژی های پیرامونمان که اساس آن رهایی از انباشتگی و درهم ریختگی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فنگ شویی یعنی هنر ایجاد تعادل و هماهنگی در جریان طبیعی انرژی های پیرامونمان که اساس آن رهایی از انباشتگی و درهم ریختگی است.

انباشتگی شامل:

چیزهایی که استفاده نمی کنید یا دوستشان ندارید.(بی استفاده هستند یا فراموش شده اند)

 چیزهایی که نا منظم هستند.(جای هر چیزی را در زندگی بدانید.)

اشیایی بسیار در محیطی کوچک

هر چیز ناتمام(تعمیرهایی که مدام توجهتان را جلب می کنند ،کارهای نیمه تمامی که به چشمتان می آیند، تلفن هایی که باید زده شود و …..)

حفظ انباشتگی باعث احساس رخوت و خستگی، ماندن در گذشته، ایجاد احتقان و گرفتگی در جسم (مثل یبوست، خستگی، کسالت، چهره در هم و نگاه سرد)، اضافه وزن(انباشتگی اشیا و لایه های چربی بدن به منظور حمایت از خویشتن است.)، گیجی و آشفتگی، عدم هماهنگی(انباشتگی یکی از عده ترین دلایل مشاجرات بین اعضای خانواده و هم اتاقی ها و همسران و همکاران است)، توقف فعالیتهای زندگی، ایجاد افسردگی، شفافیت وجودتان را کدر میکند(مخلوق عادتهایتان می شوید و حس می کنید به دور باطل افتاده اید و حتا خودتان کسالت آور می شوید.) و نیز تهدیدی برای سلامتی است.

دلایل حفظ انباشتگی : (دلیل اصلی تجمع انباشتگی همیشه مشکلاتی نهفته و لایه هایی عمیق تر است.)

به منظور احتیاط که نشاندهنده عدم اعتماد به آینده است.(جمله شایع برای روز مبادا یا بالاخره روزی به درد میخورد.)هر چه بیشتر معتقد باشید که زندگی از شما مراقبت میکند بیشتر مورد حمایت زندگی قرار میگیرید.

هویت، ناشی از ارث، چشم و هم چشمی و جاه و مقام، امنیت، تملک جویی، ناشی از ارث، باور هر چه بیشتر بهتر، خساست، سرکوب کردن عواطف، بی نظمی وسواسی

انباشتگی مکان های مختلف:

زیر زمین: مربوط به مسایل گذشته است.

اتاق زیر شیروانی:مانع آرزوهای والاتر و امکانات برترتان می شود.

ورودی ها: ورودی اصلی نمایانگر نگرش شما به جهان و نگرش شما به زندگیتان است. اگر انباشته باشد مانع پیشرفت شما در جهان می شود بسیار مهم است پاک و خلوت باشد. انباشتگی باعث افزایش تکاپو و تلاش غیر لازم می شود.پشت درها چیزی نگذارید تا کاملا گشوده شوند و هوا و انرژی جریان داشته باشد.

پشت درها: گیره و جالباسی را بردارید.

آشپزخانه: تا چیزی لازم ندارید نخرید.

اتاق خوابها: کامپیوتر، دوچرخه ورزشی و تجهیزات شکسته، لباس کثیف در اتاق خواب قرار نگیرد و هفته ای یکبار ملحفه ها را بشویید. زیر تخت خوابها جز ملحفه تمیز چیزی نگذارید. روی میز آرایش بطری و ظروف خالی نگذارید و خلوت و پاک نگه دارید.

انباشتگی روی کمدها اشکاف ها و گنجه ها مانع تفکر روشن و اندیشه های نو می شود.کلا انباشتگی در خانه خصوصا در سطوح بالاتر از چشمها غالبا تاثیری مخرب دارد و حتا باعث سردرد می شود.

داخل کمدها:فقط آنهایی را که می پوشید نگه دارید.به رنگ ها توجه کنید رنگ هایی را استفاده کنید و یا نگه دارید که سطح انرژی را بالا میبرد. لباس هایی را که در آنها راحت نیستید دور بریزید.

لباس و امواج انرژی: اگر لباسی را یکسال نپوشیدید حتما رهایش کنید.رنگ جنس بافت و طرح هایی که انتخاب می کنید نمایانگر امواج هستی و انرژی وجودمان هستند.(وقتی از نظر عاطفی نا متعادل هستید به خرید نروید لباسهای تنگ را به امید لاغری نگه ندارید دور بریزید تا لاغر شوید!)

حمام و دستشویی: افرادی که حمام و دستشویی عاری از انباشتگی دارند گاه بهترین مراقبه ها و مکاشفه های خود را در آن مکان می یابند.

اتومبیل: جهانی کوچک است که نشاندهنده درون صاحب آن است و باید همیشه تمیز و مرتب باشد.

کیف دستی، جیب، کوله پشتی،گوشی و حتا کامپیوتر خود را از چیزهای اضافه همیشه پالایش کنید.عکسها و تزئیناتی را نگه دارید احساس نیکو به شما می بخشند.

میز تحریر: خلوتش کنید و امور کاغذی تان را به حداقل برسانید این کار یکی از رموز موفقیت در کسب و کار است. روی میز کار فقط کامپیوتر، تلفن، یک قلم و دفتر یا پرونده ای که روی آن کار می کنید باشد بقیه تجهیزات (منگنه، پانچ و غیره)را جدا و نزدیک میزتان و یا در کشو نگه دارید.

کاغذهای اضافی را دور بریزید و هیچگاه روی کاغذ یادداشت ننویسید همه را در دفترچه یادداشت کنید. وسایل سرگرمی که دیگر علاقه ای به آنها ندارید، وسایل ورزشی که استفاده نمی شود، اسباب بازی های و دستگاه هایی که سوخته اند. لوازم خودرو که دیگر نمی خواهید همه را دور بریزید. از نظر فنگ شویی جمع آوری جعبه های خالی در هر گوشه خانه و گلهای خشک اصلا صلاح نیست.

یک نکته، هرگز به پالایش انباشتگی دیگران نپردازید تحت هیچ شرایطی. برای کنار آمدن با انباشتگی دیگران دو راه دارید یا میتوانید درباره ی زیانهای انباشتگی برایشان بگویید یا اینکه سرمشق آنها باشید.

انباشتگی در بچه ها: یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید در کودک پرورش داد اعتماد به نفس است.اگر کودک احساس عشق و ایمنی و شادمانی کند به اشیا متکی نمیشود به آنها بیاموزید خودشان وسایلشان را مرتب کنند.

انباشتگی نوجوانان: معمولا اغتشاش و غوغای درون آنهاست که در بیرون نمایش داده می شود.بیشتر به استقلال عاطفی و فیزیکی نیاز دارند.

پالایش انباشتگی: خانه و محیط اطرافتان و وسایلتان را تمیز مرتب گردگیری و یا حتا چربی زدایی کنید. اشیایی که تداعی خوبی برایتان ندارند دور بریزید. اشیا یا گیاهانی که رو به پایین است را حذف کنید. اطراف خانه را بگردید از خود بپرسید این شی چه معنایی برای من دارد؟آیا دوستش دارم؟ آیا احساس خوبی برای من ایجاد می کند؟ اگر جواب بله شما محکم نبود آن شی پیش شما چه می کند؟ آنرا هدیه بدهید، دور بریزید، ببخشید یا…، تعداد اشیا هم مهم است زوج های خوشبخت همه چیز را جفت می خرند. اشیای منفرد تجربیات انفرادی به همراه دارد. خود به تنهایی و با انرژی و روحیه مناسب شروع به پالایش خانه و وسایل مربوط به خودتان کنید.

فرکانس و امواج انرژی: هنگامی که خشمگین یا غمگین باشید کبد ضعیف می شود و خط سیر انرژی قلب ضعیف می شود.برعکس زمانی که شاد هستید کبد نیرو می گیرد و هرگاه سرشار از محبت، عفو و بخشایش باشید خط سیر انرژی قلب نیرومند می شود. طحال با نگرانی از آینده ضعیف و با ایمان به آینده قوی و نیرومند می شود.  

تهیه کننده:مریم شعبانی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −  24  =