۴۰۰ هزار شغل جدید در راه است

معاون توسعه اشتغال وکارآفرینی وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی از ایجاد 400 هزار شغل جدید تا پایان سال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسن طایی در حاشیه همایش کانون‎های‎ کارآفرینی کشور با بیان اینکه امیدواریم شاهد افزایش تعداد فرصت‎های شغلی در کشور باشیم، اظهار داشت: با توجه به برنامه‎هایی که توسط هیئت دولت تنظیم شده و کارهایی که دستگاه‌های اجرایی انجام می‌دهند انتظار می‎رود امسال شاهد رشد 3 درصدی باشیم.

تصور بر این است که امسال میزان رکود را پشت سر بگذاریم و امیدواریم که در سال 93 جلوی ریزش اشتغال موجود گرفته شود.

طایی عنوان کرد: با توجه به مهیا بودن شرایط انتظار داریم 400 هزار فرصت شغلی جدید به فرصت‎های موجود اضافه شود، باتوجه به برنامه‎ها و تلاش‎هایی که در شورای عالی اشتغال انجام می‌شود رونق در حوزه اشتغال دور از انتظار نیست.

معاون وزیر کار تصریح کرد: تمامی بحث بر سر این است که بانک مرکزی به عنوان بانک هماهنگ کننده و کنترل کننده شبکه بانکی کشور و سیاست‌گذار، سیاست مناسبی را در زمینه بنگاه های کوچک و متوسط داشته باشد.

وی با تصریح بر اینکه بانک مرکزی سیاست‎های اعتباری تسهیل‎گر برای فعالیت بنگاه‎های کوچک و متوسط را در دستور کار قرار دهد، اظهار داشت: از سوی دیگر سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی کشور اعلام آمادگی کرده تا از طرح‌هایی که در شورای عالی اشتغال مورد تایید قرار می‎گیرد حمایت کند و خوشبختانه اعتباری نیز به این منظور مشخص کرده است.

طایی اعتبار در نظر گرفته شده در این زمینه را هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در چهار سال گذشته اعتباری برای اجرای سیاست‎های بازار کار دریافت نکرده‎ایم، اختصاص این بودجه می‎تواند نویدبخش فضای مناسبی در بازار کار باشد.

وی عنوان کرد: این اعتبار برای مراکز کاریابی، اشتغال روستایی، اشتغال عمومی تخصیص داده می‎شود و تلاش می‎کنیم در چارچوب برنامه‌های کلی کشور در زمینه زیربناها کمک‌هایی داشته باشیم.
معاون وزیر کار درباره لایحه تبدیل کانون کارآفرینی به سازمان نیز بیان کرد: این لایحه در کمیسیون اجتماعی دولت است و تمام تلاش بر این است که این کار اجرایی شود.

وی افزود: فردا دبیر کمیسیون اجتماعی دولت به همدان می‌آید و با کارآفرینان بحث و تبادل‌نظر دارد که این امر کمک می‎کند تا این لایحه از کمیسیون اجتماعی دولت به مجلس ارسال شود.
وی با بیان اینکه امیدواریم امسال شاهد ارسال این لایحه به مجلس باشیم، گفت: 6 سال است که این لایحه بدون نتیجه باقی مانده و کارآفرینان در انتظار عملیاتی شدن آن هستند.

طایی با اشاره به اینکه دولت نگاه مثبتی به کارآفرینان دارد، بیان کرد: دولت کارآفرینان را همکاران خود در بخش خصوصی و نوآورانی مددکار در برنامه‎ها و طرح‎های خود می‌داند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  −  55  =