نحوه اجرای بیمه تکمیلی خبرنگاران از زبان وزیر ارشاد

دولت منابع مالی طرح بیمه تکمیلی آن دسته از خبرنگارانی که از سوی رسانه های متبوع خود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، تامین می کند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،«علی جنتی» روز دوشنبه  در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر جزئیات زمان بندی اجرای طرح بیمه تکمیلی خبرنگاران گفت: این مساله را بطور جد پیگیری می کنیم و امید داریم که محقق شود.

وی درباره بیمه فعالان قرآنی نیز گفت: تعدادی از این فعالان در صندوق حمایت از نویسندگان، هنرمندان و روزنامه نگاران حضور داشته اند اما اساسنامه این صندوق مختص همین گروه بوده و فعالان قرآنی نمی توانستند به عضویت آن درآیند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برای خادمان قرآن و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد به دنبال ایجاد صندوقی جداگانه هستیم که تشکیل این صندوق نیازمند اختصاص اعتبار است.

جنتی که برای سخنرانی در دومین کنگره شعر اهل بیت (ع) با حضور شاعران شیعه و سنی به گرگان، سفر کرده است، همچنین گفت: اهل سنت ارادت خاصی به اهل بیت (ع) دارند که این مساله را می توان در آثار شعر و تالیف آنان مشاهده کرد.

جنتی با بیان این که اهل سنت با ارایه آثار مختلف ارادت خود را به اهل بیت ثابت کرده است، اظهار کرد: این مساله تنها مربوط به اهل سنت ایران نیست بلکه در خارج از کشور بخصوص در دنیای عرب این ارادت به خوبی مشهود است.

وی اضافه کرد: مساله اهل بیت (ع) مساله مردم ایران، شیعیان جهان و حتی می توان گفت عموم اهل سنت دنیا است که باید مساله تکفیری هایی که در سوریه، عراق و سایر کشورهای اسلامی حضور دارند را از آنان جدا کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تفکر تکفیری ها وهابی و مخالفت با اهل بیت(ع) عصمت و طهارت است و در حالی که عامه اهل سنت حتی در کشورهای آفریقایی با نشان دادن عشق و علاقه خود به اهل بیت (ع) به خوبی در این زمینه کار کرده اند.

جنتی همچنین در ادامه با اشاره به کنگره ملی شعر اهل بیت (ع) در گرگان اظهار امیدواری کرد که این کنگره هر سال برگزار شود و افزود: برگزاری هر ساله چنین کنگره هایی می تواند زمینه حضور کسانی که در خصوص اهل بیت شعر گفته اند را فراهم آورد و آثار آنها در قالب کتابی به چاب برسد.

وی اضافه کرد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنیادی تحت عنوان شعر و ادبیات داستانی وجود دارد که عمده فعالیت های آن شعر است و هر ساله جشنواره شعر فارسی با جوایز ارزنده در این زمینه برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: یکی از اولویت های ما در بخش فعالیت های شعری، شعر اهل بیت است که این کنگره بخشی از توجه ما به این مساله را در بر می گیرد.

جنتی در خصوص هنرهای دیگر در بخش اهل بیت نیز گفت: هنرمندان تجسمی و نگارگران در این خصوص بخصوص در بحث عاشورا ورود خوبی داشته اند که از نمونه های آن می توان به اثر معروف استاد فرشچیان با عنوان عصر عاشورا و یا اثری همچون مولود کعبه اشاره کرد.

وی یادآور شد: البته نگارگران نیز به اهل بیت عصمت و طهارت توجه داشته و دارند اما شاید به دنبال شهرت نباشند و تنها به معرفی اهل بیت (ع) بپردازند.

محمدرضا صادق مشاور رسانه ای رییس جمهوری نیز در جریان سفر کاروان تدبیر و امید به گرگان گفته بود: دولت منابع مالی طرح بیمه تکمیلی آن دسته از خبرنگارانی که از سوی رسانه های متبوع خود تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته اند، تامین می کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  9