وزیر ورزش منتظر استعفای کفاشیان است؟

وزیر ورزش هنوز هم فکر می‌کند اگر کفاشیان قصد کناره گیری از ریاست فدراسیون فوتبال را دارد، باید استعفای خود را به وزارت ورزش ببرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، از خبر آنلاین محمود گودرزی وزیر ورزش پس از بازدید سرزده از تمرین تیم ملی هندبال در جمع خبرنگاران ایستاد و پاسخگوی سوالات آن‌ها شد. خبرنگاران پس از سوال‌هایی که از گودرزی در مورد هندبال پرسیدند، وارد بحث فدراسیون فوتبال شدند. یکی از سوالات آن‌ها این بود که «آیا شایعه استعفای کفاشیان در وزارت ورزش صحت دارد؟» وزیر در پاسخ به این سوال گفت: «من استعفایی ندیده‌ام و از این موضوع بی خبر هستم.» خبرنگار دیگری از گودرزی پرسید: «اگر کفاشیان استعفا بدهد آن را قبول می‌کنید؟» که وزیر در پاسخ گفت: «اگر کفاشیان استعفا بدهد باید آن را بررسی کنیم.»
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ نکته جالب این ماجرا آنجاست که وزیر ورزش هنوز هم معتقد است اگر کفاشیان قصد کناره‌گیری از سمت خود را دارد، باید استعفایش را به وزارت ورزش ببرد و هیچ حرفی از این نزده که بررسی استعفای رئیس فدراسیون فوتبال از اختیارات مجمع است نه از اختیارات وزیر ورزش. این در حالی است که کفاشیان منتخب مجمع فدراسیون فوتبال است و اگر هم قصد کناره‌گیری دارد، فقط باید استعفایش را به مجمع ببرد.
فدراسیون فوتبال یکی از معدود فدراسیون‌هایی است که اساسنامه آن، به وزیر ورزش اجازه نمی‌دهد رئیس فدراسیون را عوض کند. پس از تعلیق فدراسیون فوتبال توسط فیفا و تنظیم اساسنامه جدید، در این اساسنامه حق وزیر ورزش برای تغییر رئیس فدراسیون گرفته شد و حالا گودرزی هم نمی‌تواند کفاشیان را برکنار کند. اهالی فوتبال اعتقاد دارند اگر گودرزی چنین حقی داشت، تا به حال حتما کفاشیان برکنار شده بود. تنها راه وزیر برای تغییر رئیس فدراسیون فوتبال، برگزاری مجمع فوق العاده با موضوع برکناری رئیس فدراسیون است که گودرزی برای رسیدن به هدف خود باید رای اکثریت مجمع را داشته باشد. اما اکثریت اعضای مجمع فدراسیون هم شاید انتقاداتی نسبت به نحوه مدیریت کفاشیان داشته باشند، اما به هیچ وجه موافق انجام تغییرات توسط وزیر ورزش نیستند.
حالا اما شایعه استعفای کفاشیان شنیده شده و وزیر هم گفته که استعفایی به دستش نرسیده است. به نظر می‌رسد وزیر هنوز باور نکرده که اگر کفاشیان قصد رفتن داشته باشد، استعفایش را به وزارت ورزش نخواهد داد و آن را به مجمع خواهد برد. دقیقا دی ماه دو سال قبل که کفاشیان در شرایط بحرانی به سر می‌برد، بحث استعفای او مطرح شده بود و خود او اعلام کرد که برای کناره‌گیری از ریاست فدراسیون، دو راه بیشتر ندارد؛ اول اینکه هدایت فدراسیون را به نایب رئیس اول خود بسپارد و دوم اینکه بماند، مجمع انتخابی رئیس فدراسیون را برگزار کند و بعد از فوتبال برود. حالا هم که آیت اللهی نایب رئیس اول فدراسیون برکنار شده و جانشین او هم مشخص نشده، راه کناره گیری کفاشیان از ریاست فدراسیون این است که خودش مجمع انتخابی را برگزار کند و با مشخص شدن رئیس جدید، خودش از فوتبال برود. در چنین شرایطی هم بعید به نظر می‌رسد که کفاشیان چنین قصدی داشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

2  +  1  =