شریفی منش: فقط هزینه‌ها مهم نیست معلومات داوران هم باید افزایش یابد

سرپرست کارگروه اهداف پروازی گفت: امکانات داوری در حد مطلوب نیست. داوران برای هم‌فکری با هیأت ژوری بعد از مسابقات نیاز به مکانی جداگانه دارند که این امکان فراهم نیست.

حسن شریفی منش، سرپرست کارگروه اهداف پروازی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: امکانات و تجهیزات داوری خیلی مطلوب نیست اما راضی‌کننده است باید به این موضوع توجه داشت که داوران به تجهیزات خاصی نیاز ندارند، فقط شرایط محیطی مهم است که باید فراهم باشد و بیشترین مشکل داوران در این زمینه است.
 
وی ادامه داد: البته باید یادآور شد که بودجه برای ارتقا داوری به اندازه کافی نیست و همین مسئله عاملی مهم برای بی‌رغبتی داوران به اهداف پروازی است که ما برای افزایش کیفیت داوری نیاز به هزینه‌ها و بودجه بیشتری داریم.
 
سرپرست کارگروه اهداف پروازی افزود: مهم‌ترین مشکل ما نداشتن مکان مناسب برای استراحت است علاوه بر این گاهی لازم است بعد از مسابقات هیأت ژوری با داوران صحبت‌هایی داشته باشند که این امکان فراهم نیست تا در یک محیط جداگانه صورت بگیرد به عبارتی هیأت ژوری، داوران و تیراندازان در یک مکان هستند.
 
شریفی منش عنوان کرد: امکانات رفاهی داوران هم در حد مطلوب نیست ولی قابل تحمل است. باید توجه داشت که فدراسیون بودجه‌های خیلی محدودی دارد و تأمین هزینه‌ها بسیار سنگین است ولی اگر ما می‌خواهیم در سطح جهانی حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید هزینه کنیم.
 
وی افزود: اهداف پروازی یک رشته تازه متولد شده است و کمتر از 15 سال است که آغاز به کارکرد همیشه سعی کردیم تا این رشته تیراندازی را به سطح ایده‌آلی برسانیم.
 
شریفی منش گفت: کلاس‌های سطح بین‌المللی که برگزار شد نقش مهمی در افزایش سطح داوری داشته است و داوران می‌توانند از این شرایط بهترین استفاده را کنند. از کلاس‌هایی که برگزار شد و اکثر داوران شرکت کردند شرایط خوبی حاکم بود.
 
وی افزود: الان بسیاری از داوران ما در آسیا فعالیت می‌کنند و برخی مدرک B بین‌المللی را دارند. از نظر من سطح داوران ما بسیار خوب است و حتی می‌توانند مسابقات جهانی هم حضور بیشتری داشته باشند.
 
وی گفت: فدراسیون تا آن جا که در توان باشد، از داوران حمایت و از حضورشان در مسابقات بین‌المللی استقبال می‌کند ولی باید محدودیت‌ها را در نظر داشت.
 
شریفی منش گفت: سطح معلومات و دانش عمومی داوران نقش مهمی برای شناساندن آن‌ها در عرصه‌های بزرگ‌تر را دارد. داوران باید به زبان انگلیسی مسلط باشند تا بسیاری از موانع سد راهشان برداشته شود، فقط نباید انتظار داشته باشیم که بودجه‌ها و امکانات را افزایش دهیم در مقابل اصلاحات داوری‌اش در همان سطح باقی بماند.
 
وی افزود: الان معدود داوران ما این شرایط را دارند و به زبان انگلیسی مسلط هستند و اشکال عمومی ما در این زمینه است که امیدواریم طرح و برنامه‌ای در این زمینه برنامه‌ریزی شود.
 
سرپرست کارگروه اهداف پروازی گفت: یکی از مشکلات عمده داوران سطح میزان حقوق آن‌هاست که تعرفه‌های دستمزد مربوط به پنج سال پیش است ولی داوران ما از روی عشق و علاقه‌شان در این عرصه فعالیت می‌کنند. امیدوارم این شرایط هرچه سریع‌تر بهبود پیدا کند و داوران با انگیزه بیشتری در مسابقات حضور داشته باشند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به این که امسال مسابقات جهانی را داریم، بهترین فرصت است که داوران ما شرایط‌شان را بهبود بخشند تا زمینه برای حضورشان در مسابقات بزرگ‌تر فراهم شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −    =  96