کفاشیان به دنبال پست نایب‌رئیسی AFC

نداشتن کرسی در بخش‌های بین‌المللی مسأله‌ای است که همیشه ورزش ایران را اذیت کرده و این موضوع در فوتبال نیز یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران محسوب می‌شود. در کل تاریخ فوتبال ایران ٢ نفر بودند که توانسته‌اند به کرسی‌های ارزشمند در AFC برسند که آن هم گاها با بی‌تدبیری مسئولان وقت از دست رفته است. حال باید دید رئیس فعلی فدراسیون فوتبال چه برنامه‌ای برای پس گرفتن این جایگاه‌های از دست رفته دارد.

روزنامه شهروند: نداشتن کرسی در بخش‌های بین‌المللی مسأله‌ای است که همیشه ورزش ایران را اذیت کرده و این موضوع در فوتبال نیز یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران محسوب می‌شود. در کل تاریخ فوتبال ایران ٢ نفر بودند که توانسته‌اند به کرسی‌های ارزشمند در AFC برسند که آن هم گاها با بی‌تدبیری مسئولان وقت از دست رفته است. حال باید دید رئیس فعلی فدراسیون فوتبال چه برنامه‌ای برای پس گرفتن این جایگاه‌های از دست رفته دارد.

شاهکار تاریخی سعیدلو

کنفدراسیون فوتبال آسیا تقریبا ٦٠ سالی است که کار خود را آغاز کرده و از آن زمان فقط ٢ ایرانی بوده‌اند که توانسته‌اند در پست‌های تأثیرگذار این کنفدراسیون ایفای نقش کنند؛ کامبیز آتابای   و محسن صفایی فراهانی . با این‌که صفایی‌فراهانی به‌عنوان یک ایرانی عضو هیأت‌رئیسه AFC‌ بود و شانس زیادی برای انتخاب شدن دوباره در‌ سال ٢٠١١ داشت، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی به فدراسیون فوتبال فشار آورد که خودش را به‌عنوان نماینده ایران در انتخابات معرفی کند. بدین‌ترتیب صفایی‌فراهانی کنار رفت تا سعیدلو شانس خود را آزمایش کند، اگرچه به دلیل نداشتن وجهه بین‌المللی او در ورزش، از ابتدا هم کسی برای او شانسی قایل نمی‌شد و درنهایت نیز موفق به کسب کرسی نشد.

کفاشیان چقدر شانس دارد؟

علی کفاشیان که هفتمین‌ سال ریاستش در فدراسیون فوتبال را پشت سر می‌گذارد، به دنبال بازپس‌گیری کرسی از دست رفته ایران در AFC است. او به صورت شفاهی برای نایب‌رئیسی و عضویت در هیات‌رئیسه اعلام آمادگی کرده است و باید دید چه راهی برای رسیدن به این پست‌ها در پیش می‌گیرد. البته رئیس خندان فدراسیون ایران درحالی‌که در داخل مورد انتقادات زیادی قرار می‌گیرد اما در بخش بین‌المللی توانسته لابی خوبی انجام دهد که نتیجه کسب عنوان بهترین فدراسیون ‌سال آسیا در مراسم چند‌ سال قبل بهترین‌های آسیا بود. همچنین حضور شیخ‌سلمان و سپ‌بلاتر در ایران نیز در گسترش این روابط به کفاشیان کمک کرده است. او که توانسته ایران را به‌عنوان یکی از ٢ نامزد نهایی میزبانی جام ملتها نیز معرفی کند، امید زیادی دارد تا در اردیبهشت‌ماه ‌سال آینده کرسی با ارزشی را در AFC به دست آورد.

جلسه تعیین‌کننده در ملبورن

علی کفاشیان‌ چهارشنبه هفته جاری راهی ملبورن می‌شود تا ١٩ دی در روز افتتاحیه جام ملت‌های آسیا، در کنگره AFC‌ شرکت کند. این جلسه می‌تواند در کسب کرسی توسط کفاشیان خیلی تأثیرگذار باشد زیرا ایران رایزنی‌هایی انجام داده تا علاوه بر ٤ منطقه‌ای که در آسیا دارای نایب‌رئیس هستند، یک منطقه جدید به نام آسیای میانه نیز تعریف شود و از این طریق شانس ایران برای انتخابات هیات‌رئیسه AFC‌ افزایش یابد. در شرایط فعلی کفاشیان محبور است در رقابت با کشورهای عربی در انتخابات نایب‌رئیس منطقه غرب آسیا شرکت کند که این مسأله شانس او را پایین می‌آورد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  ⁄    =  3