بازار دیگر نفت ۱۰۰ دلاری را نخواهد دید

یکی از شاهزاده‌های معروف سعودی و تاجر میلیاردر این کشور گفت: بازار دیگر نفت 100 دلاری را نخواهد دید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا به نقل از روزنامه یو اس آ تودی، شاهزاده الولید بن طلال تاجر میلیاردر سعودی گفت: اگر عرضه در سطوح کنونی بماند و تقاضا همچنان ضعیف باشد باید باور کنیم که بهای نفت بیش از این کاهش خواهد یافت اما اگر قدری از عرضه موجود در بازار کاسته شود و تقاضا رشد پیدا کند قیمتها ممکن است بالا برود، اما مطمئن هستم که دیگر هرگز نفت 100 دلاری را نخواهیم دید.

شاهزاده الولید افزود: من سال گذشته گفتم که قیمت نفت بالای 100 دلار مصنوعی است و درست نیست.

نفت از ماه ژوئن گذشته که حدود 110 دلار در هر بشکه بود 56 درصد کاهش یافته و برای اولین بار در شش سال اخیر به 45 دلار در هر بشکه رسیده است.

ترکیبی از رشد کند تقاضا و اشباع بازار باعث فشار روی قیمت‌های نفت شده در حالی که سازمان کشورهای صادرکننده نفت با کاهش تولید خود مخالفت کرده است.

الولید افزود: دولت عربستان و دیگر تولیدکنندگان نفت از کاهش شدید قیمت نفت غافلگیر شده‌اند.

وی مخالفت با بررسی کاهش تولید را یک استراتژی هوشمندانه با هدف حفظ سهم بازار دانست.

وی افزود: تصمیم کاهش ندادن تولید یک تصمیم محتاطانه ، هوشمندانه و زیرکانه بود زیرا عربستان اگر تولید خود را روزانه یک یا دو میلیون بشکه در روز کاهش می‌داد این مقدار توسط دیگر تولیدکنندگان به بازار عرضه می‌شد که به معنای این است که عربستان از دو جهت ضرر می‌کرد: اول اینکه نفت کمتری را تولید کرده بود و دوم اینکه مجددا قیمت‌ها کاهش می‌یافت. بنابراین دستکم از یک جهت ضرر کرده و آن فقط کاهش قیمت نفت است، نه کاهش تولید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  6