مرکز ثقل همایش امسال بانکداری است/ مطرح شدن طرح کارمزد کارتخوان‌ها هشداری به ما بود

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی:

وی به بررسی کلان روندهای بین‌المللی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، ایجاد فضای مناسب جهت تبادل نظر در مورد چشم‌انداز صنعت بانکداری، معرفی نقشه راه نظام‌های پرداخت ملی و… را از اهداف این همایش برشمرد./مطرح شدن طرح کارمزد کارتخوان‌های هشداری به ما داد مبنی بر اینکه جامعه هنوز به هوشیاری کامل در این زمینه نرسیده است و باید جهت‌گیری‌ها مشخص شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فرهاد نیلی امروز در نشستی خبری در بانک مرکزی از برگزاری چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 6 و 7 بهمن‌ماه امسال در تهران خبر داد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی از گفت‌وگوی رئیس‌کل این بانک، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت در مورد چشم‌انداز نظام اقتصادی کشور در همایش مذکور خبر داد و گفت: نقشه راه 1400 بانک مرکزی نهایی شده است و در همایش مذکور به آن پرداخته خواهد شد.

وی به بررسی کلان روندهای بین‌المللی بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت، ایجاد فضای مناسب جهت تبادل نظر در مورد چشم‌انداز صنعت بانکداری، معرفی نقشه راه نظام‌های پرداخت ملی و… را از اهداف این همایش برشمرد.

نیلی، چشم‌انداز بانکداری از منظر فناوری اطلاعات و توانمندسازی بانک‌ها به کمک فناوری اطلاعات را از محورهای این همایش ذکر کرد و گفت: معماری سامانه‌های پرداخت کشور، چالش کارت‌های اعتباری، چالش پرداخت‌های فرامرزی و… از دیگر محورها است که مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با بیان اینکه از چشم‌انداز نظام مالی کشور گزارشی تهیه شده است که در همایش مذکور به آن پرداخته خواهد شد، گفت: موضوع کارت‌های اعتباری به عنوان یک چالش مهم بررسی می‌شود، همچنین ساختار درآمدی بانک‌ها که همواره مبتنی بر تسهیلات نیست و جایگاه خدمات کارمزدی باید مشخص شود در این همایش مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به بحث کارمزد کارتخوان‌ها گفت: مطرح شدن این موضوع هشداری به ما داد مبنی بر اینکه جامعه هنوز به هوشیاری کامل در این زمینه نرسیده است و باید جهت‌گیری‌ها مشخص شود.

فرهاد نیلی در نشست خبری چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که در بانک مرکزی برگزار شده بود، اظهار داشت: دوشنبه و سه شنبه هفته آینده (ششم و هفتم بهمن ماه) این همایش در برج میلاد برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه راهبری نظام های پرداخت در تمام دنیا از وظایف اصلی بانک های مرکزی است، گفت: همایش سال جاری با سال های قبل تفاوت چشم گیر دارد؛ در این همایش در حوزه تلاقی فناوری و بانکداری اقداماتی انجام شده است، تاکید رئیس کل بانک مرکزی این بود که این همایش را به بانکداری تبدیل کنیم بنابراین در این همایش بانکداری تقویت شده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی با تاکید براینکه اکوسیستم بانکداری در این همایش تقویت شده است، ادامه داد: بنابراین مرکز ثقل همایش امسال بانکداری است. علاوه بر آن وجه تجاری و حرکت بانک ها نیز در این همایش مهم است. چالش ها را در این همایش در قالب گفت وگو مطرح خواهیم کرد.

نیلی ضمن اشاره به اینکه چشم انداز نظام مالی کشور یکی از گفت وگوهای چالشی و کلیدی کشور است که در این همایش با حضور رئیس کل بانک مرکزی، وزیر اقتصاد و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: همچنین در خصوص کارت های اعتباری نیز گفت وگوهایی خواهیم داشت؛ ما  290 میلیون کارت دست مردم داریم درحالی که باید تسهیلات خرد را در قالب کارت های اعتباری به مردم بدهیم.

وی با بیان اینکه ساختار درآمدی بانک ها و تعیین جایگاه کارمزد از دیگر موضوعات گفت وگوهای همایش مذکور است، افزود: باید سهم کارمزد را مشاهده کنیم و به این برسیم که در این حوزه به کجا خواهیم رفت؟

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  83  =  84