ادعای رویترز درباره گشایش هسته‌ای ایران

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد حتی یک گشایش دیپلماتیک در خصوص برنامه هسته‌ای با ایران درباره فعالیت های هسته ای اش می تواند تنش آفرین باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، خبرگزاری رویترز ضمن اشاره به دیدار روزهای آتی وزرای خارجه ایران و آمریکا در حاشیه اجلاس داووس مدعی شد حتی یک گشایش دیپلماتیک با ایران درباره فعالیت های هسته‌ای‌اش می تواند تنش آفرین باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، رویتز مدعی شد:"با خارج کردن ایران از انزوای اقتصادی و سیاسی و ایجاد هراس در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، یک گشایش دیپلماتیک برای محدودکردن برنامه هسته‌ای ایران می تواند به همان اندازه که تنش زدایی می‌کند تنش آفرین باشد. "

این خبرگزاری انگلیسی همچنین اعلام کرد که وزرای خارجه آمریکا و ایران مذاکرات هسته ای را به داووس خواهند آورد تا پیش از آنکه کنگره‌ آمریکا بتواند تحریم‌های جدیدی وضع کند، که باعث انحراف در مذاکرات شود، در حاشیه این اجلاس ماهرانه توافقی را آماده‌کنند.

"فلورانس اید"، مدیر اجرایی یک مرکز مشاوره در امور کشورهای عربی در لندن گفت: خطر این است که یک توافق با ایران خیلی زود شکل بگیرد چرا که عربستان به عنوان رهبر شورای همکاری خلیج و رقیب اصلی ایران، اقدامات لازم برای رسیدن(همسطح شدن) به ایران را به شیوه ای که آنها نیاز دارند انجام نداده است.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =