هزار واحد مسکن‌مهر در حال از بین‌رفتن

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: به دلیل ارائه نشدن خدمات زیربنایی، 300هزار واحد مسکن مهر در نقاط مختلف کشور در حال از بین رفتن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از ایرنا ˈاحمد اصغری مهرآبادیˈ عصر شنبه در نشست اعضای شورای مسکن خوزستان افزود: دستگاه های اجرایی مربوطه در این زمینه باید هر چه سریعتر نسبت به تعهدات داده شده عمل کنند تا مردم در این واحدها سکونت یابند.

وی اضافه کرد: طرح مسکن مهر در زمان طراحی، طرحی خیرخواهانه و خوب بود اگر چه در عمل خوب عملی نشد اما در یک هزار و 130شهر کشور این طرح انجام اجرایی شد.

اصغری مهرآبادی افزود: چهار میلیون و 300 هزار واحد مسکن در قالب این طرح پیش بینی شده بود که در سال های گذشته دو میلیون واحد از این تعداد ساخته و تحویل متقاضیان شد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی افزود: تا پایان سال 94 افزون بر 90درصد واحدهای مسکن مهر به اتمام می رسد و مابقی که به طور عمده مربوط به مساکن تعاونی های مشاغل آزاد است نیز تا پایان سال 95 ساخته و پرونده مسکن مهر تا دو سال آینده بسته خواهد شد.

وی گفت: برای مساکن مهر در مجموع ساخت دو هزار و 500 باب مدرسه نیز در نظر گرفته شده که هم اینک 300باب از این تعداد با استفاده از منابع وزارت راه و شهرسازی در حال تکمیل است و یکصد واحد دیگر نیز در مرحله تحویل قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان هم در این نشست گفت: حل مشکل مسکن مهر از عهده یک وزارتخانه خارج است و به دنبال این هستیم که مردم را صاحب مسکن کنیم.

ˈاحمد سیاحیˈ افزود: این مساله تنها با واگذاری واحدها حل نمی شود بلکه باید استانداری در کنار دستگاه های اجرایی باشد تا خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر نیز اجرا شود.

وی اظهار کرد: با وجود وضعیت مسکن مهر در خوزستان و مشکلات موجود، آن را برای استان یک قابلیت می دانیم و باید به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.

سیاحی گفت: افرادی که در مسکن مهر سرمایه گذاری کرده اند باید صاحب خانه شوند و این حق مسلم آنهاست.

وی از اختصاص یک هزار و 350میلیارد ریال از سال 85 تا پایان سال 92 برای مسکن مهر خوزستان خبر داد و افزود: انجام خدمات زیربنایی طرح مسکن مهر خوزستان نیازمند تامین 9هزار میلیارد ریال اعتبار است.

سیاحی با اشاره به اینکه بانک ها بویژه بانک مسکن در تامین اعتبار مسکن مهر عملکرد خوبی داشتند افزود :در برخی شهرها مسکنهایی که در قالب طرح مسکن مهر ساخته شده متقاضی خرید ندارد و باید این مساله تعیین تکلیف شود.

در این نشست 100 میلیارد ریال برای انجام خدمات زیربنایی مسکن مهر خوزستان اختصاص یافت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  7  =  70