ترافیک شبکه موبایلی جهان تا سال ۲۰۱۹ ۱۰ برابر می‌شود

شرکت سیسکو در آخرین گزارش جامع خود اعلام کرد حجم ترافیک داده‌ در شبکه موبایلی جهان طی 5 سال آینده 10 برابر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکت سیسکو در آخرین بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده است که طی سال 2014 میلادی حجم اطلاعات رد و بدل شده در شبکه موبایلی جهان 30 اگزابایت بوده است که این رقم در سال 2019 میلادی از 292 اگزابایت هم فراتر می‌رود.

برای آگاهی بیشتر بد نیست بدانید که هر اگزابایت معادل یک میلیارد گیگابایت محاسبه می‌شود و سیسکو توضیح داده است که 292اگزابایت را می‌توان معادل 65 تریلیون عکس منتشر شده در شبکه اجتماعی اینستاگرام یا 6 تریلیون کلیپ ویدئویی در یوتیوب دانست.

بر اساس اطلاعات مندرج در «فهرست شبکه‌های بصری سیسکو»، محققان حضور هرچه بیشتر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی را عامل رشد هرچه بیشتر در شبکه اطلاعاتی جهان می‌دانند.

در سال 2014 میلادی 88 درصد از انتقال اطلاعات در شبکه موبایلی جهان مبتنی بر شبکه مخابراتی 3G بود که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال 2019 میلادی به بیش از 97درصد برسد.

همچنین گفته شد که در سال گذشته 3/ 4میلیارد دستگاه الکترونیکی موبایلی در سراسر جهان مورد استفاده قرار گرفت که پیش‌بینی می‌شود در سال 2019 میلادی 2/ 5میلیارد دستگاه موبایل توسط مردم جهان مورد استفاده قرار گیرد./دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  6  =  30