طلا ۱۲۳۵ دلار شد

در حالی که پس از انتشار آمارهای ضعیف تر از حد انتظار از اقتصاد آمریکا، ارزش دلار ثابت ماند، قیمت طلا روز جمعه پس از افزایش یک درصدی، افت کرد و در مسیر کاهش قیمت اندک هفتگی باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا دیروز در بالاترین رقم به 1235 دلار و 20 سنت رسید، اما سپس با نیم درصد افزایش نسبت به جلسه قبلی، به 1228 دلار و 46 سنت رسید. فلز زرد در مسیر ثبت کاهش قیمت 0.4 درصدی هفتگی قرار داشت.
حمزه خان، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ما همچنان شاهد الگوی قیمت بین 1150 تا 1230 دلار هستیم، زیرا شفافیت کافی در مورد زمان افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا و اتفاقی که قرار است در مورد یونان بیافتد، وجود ندارد.»
تضعیف ارزش دلار موجب بالا رفتن قیمت طلا می شود، زیرا پایین آمدن دلار، قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به ارز آمریکا را برای دارندگان سایر ارزها پایین می آورد.
اما با توجه به اینکه که بسیاری از سرمایه گذاران همچنان معتقدند که فدرال رزرو امسال نرخ بهره را افزایش خواهد داد، چشم انداز دلار به رغم توقف موقتی رشد ارزش، همچنان افزایشی باقی مانده است.
هرگونه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو می تواند به تقاضا برای طلا آسیب بزند. فدرال رزرو از سال 2008 تاکنون با هدف تقویت رشد اقتصادی، نرخ بهره را در نزدیکی صفر درصد نگاه داشته است.
گئورگ گرو، تحلیلگر بازار طلا گفت: «در حالی که به نظر می رسد آتش بس  در اوکراین برقرار خواهد شد، پیش خرید طلا همچنان ادامه دارد.»
حجم دارایی های اس پی دی ار گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا روز پنجشنبه 0.23 درصد کاهش یافت و به 771.51 تن رسید.
در بازار فیزیکی طلا نیز، میزان خریدهای چینی ها در استانه تعطیلات سال نوی چینی در هفته آینده، ثابت باقی ماند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

92  −    =  88