نظام حسابداری بخش عمومی فردا رونمایی می‌شود

خزانه دار کل کشور اعلام کرد: 28 بهمن ماه جاری و همزمان با برگزاری دومین همایش ملی استاندارهای حسابداری بخش عمومی (اجرای نظام حسابداری تعهدی)، از نظام حسابداری بخش عمومی به طور رسمی رونمایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم، سید رحمت الله اکرمی اظهار داشت: نظام حسابداری بخش عمومی با مشارکت وزارت اقتصاد به عنوان طراح و تدوین کننده، سازمان حسابرسی کشور به عنوان رکن علمی و دیوان محاسبات کشور به عنوان تایید کننده نهایی تهیه شده و از ابتدای سال 1394 برای نخستین بار در کشور به اجرا در خواهد آمد.

وی گفت: در مهرماه سال جاری و در راستای ایجاد زمینه همکاری های لازم در خصوص اصلاح نظام مالی محاسباتی دولت و اجرای استانداردهای حسابداری بخش عمومی به منظور ایجاد تحول در نظام گزارشگری مالی بخش عمومی، تفاهم نامه ای بین دیوان محاسبات کشور و وزارت اقتصاد منعقد شد که به موجب آن، دیوان محاسبات، بررسی و تایید دستورالعمل های حسابداری و نمونه فرم های عملکرد ارایه شده از طریق رعایت ترتیبات ماده 128 قانون محاسبات عمومی کشور را به عهده گرفت.
خزانه دار کل کشور گفت: حسب توافقات به عمل آمده، تا پایان سال 1393، اسناد حسابداری بخش عمومی به تایید نهایی دیوان محاسبات کشور خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  ⁄    =  11