«سامسونگ پی» هم به جامعه پرداخت می پیوندد/اختراعی نو در پرداخت الکترونیک

مسئولان سامسونگ اعلام کردند:

سامسونگ سرویس پرداخت موبایلی جدید به نام «سامسونگ پی» راه اندازی می کند و این سرویس موانع تطبیق کیف پول های موبایلی جدید با دستگاه های POS قدیمی را از طریق ارسال امن با نوار مغناطیسی بر طرف می کند. بنابراین پایانه های POS قدیم می توانند به پذیرش تکنولوژی نوار مغناطیسی ادامه دهند./« سامسونگ پی، روش پرداخت هزینه کالاها و خدمات را برای مردم از نو اختراع می کند.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،شرکت سامسونگ اعلام کرده است که یک سرویس پرداخت موبایلی جدید به نام «سامسونگ پی» راه اندازی می کند و ادعا می کند این سرویس موانع تطبیق کیف پول های موبایلی جدید با دستگاه های POS قدیمی را از طریق ارسال امن با نوار مغناطیسی بر طرف می کند. بنابراین پایانه های POS قدیم می توانند به پذیرش تکنولوژی نوار مغناطیسی ادامه دهند.

در طول تاریخ، کیف پول های موبایلی در تلاش برای جلب استقبال بخش های تجاری بوده اند و برای این کار بخش های تجاری باید سخت افزارهای جدید خریداری می کردند. پاسخ سامسونگ به این مسئله این است که با استفاده از تکنولوژی NFC غیرتماسی و MST نیازی به خرید سخت افزار جدید وجود ندارد. سامسونگ MST را از سرویس LoopPay  به دست آورد که در ماه گذشته آن را خریداری کرد.

ایده ای که در پشت این پاسخ وجود دارد این است که سامسونگ تخمین زده است که با راه اندازی سامسونگ پی در تابستان، بیش از 30 میلیون بخش تجاری قادرند را بپذیرند.

جی کی شین، مدیر اجرایی و رئیس فناوری و ارتباطات شرکت سامسونگ الکترونیکس می گوید: « سامسونگ پی، روش پرداخت هزینه کالاها و خدمات را برای مردم از نو اختراع می کند.» هم چنین این شرکت با مسترکارد و ویزا نیز همکاری خود را آغاز کرده و با امریکن اکسپرس، بانک آمریکا، سیتی، جی پی مورگان چیس و بانک ایالات متحده نیز همکاری می کند تا زیرساخت مورد نیاز را ایجاد کند.

با این حال، با توجه به گزارش کایرن هاینز، مدیر اجرایی سرویس های مالی در شرکن آووم، اثر y بسیار بیشتر از آنچه شین توضیح می دهد می باشد. کاربران برای استفاده از سامسونگ پی، باید کارت های پرداخت خود را به این سرویس بیافزایند، اپلیکیشن سامسونگ پی را باز کرده، کارت مورد نظر را انتخاب کنند و با تایید هویت خود به کمک اثر انگشت، فرایند پرداخت را تکمیل نمایند. هم چنین آن ها باید دیتگاه موبایل را به یک پایانه POS نیز نزدیک کنند. اصلی ترین مشکل در این وضعیت،  این است که باید روشی برای کیف پول های موبایلی پیدا شود که برای مشتریان و بخش های تجاری ارزشی افزوده داشته باشد و به جز این که پرداخت ها را ساده تر انجام دهند، (که این امکان در حال حاضر برقرار است)، مزیت دیگری نیز ارائه کند.

هاینز می گوید: « نوار مغناطیسی در ایالات متحده می توانست مفید باشد، آن ها در حال حاضر در حال مهاجرت به EMV هستند. اما باید یک کارت را در گوشی هوشمند خود قرار دهند. بنابراین، در حال حاضر دقیقا چیزی ارائه نشده است که به مشتریان ارزشی افزوده ارائه کند. سامسونگ طیف وسیعتری از کارت ها را نسبت به اپل پی می پذیرد. اما سامسونگ چه مسئله ای را حل می کند؟»

هاینز در ادامه افزود؛ طرفداران پرداخت های موبایلی مانند طرفداران سامسونگ و اپل در حال حاضر نیاز دارند که این موضوع برای مشتری و بخش تجاری نیز ارزشمند باشد. برای مثال، اپل پی، به بخش های تجاری دسترسی مورد نیاز به داده های تراکنش های مشتری را نداده است. این موضوع برای بخش های تجاری مفید است. سامسونگ پی، هنوز راه اندازی نشده است بنابراین، هنوز ناشناخته باقی مانده، سامسونگ باید روشی هم برای متعادل کردن تمایلات بخش های تجاری در مقابل تمایلات مشتریان برای تولید داده ها ایجاد کند.

هاینز در این باره گفت: « فقط به دلیل یک تکنولوژی پرداخت موبایلی که در گوشی های تعبیه می شود، نمی توان انتظار داشت که بخش های تجاری از این موضوع راضی و خوشحال باشند و یا این که مشتریان به خوبی خود را با این موضوع تطبیق دهند.»

با توجه به تحقیقات شرکت آووم، یکی از عوامل مؤثر تر برای پاسخ به این سؤال که آیا مشتریان جدید از این روش پرداختی جدید استفاده می کنند یا خیر، تجربه مشتری است. اگر بخش های تجاری آموزش ندیده باشند و با نوع جدیدی از روش پرداخت آشنا نباشند، تجربه کار ممکن است از سطح ایده آل پایین تر باشد. هاینز خاطر نشان کرد که پس از یک دوره از هیجاناتی که در اکتبر سال گذشته آغاز شد، گزارش ها نشان می دهد استفاده از اپل پی به طور قابل توجهی کاهش یافت.

مشکل مهم دیگر این است که از نقطه نظر یک مصرف کنند، امنیت بسیار با اهمیت است. یک گزارش اخیر توسط گروه تحقیقاتی اکسپرین، نشان داد که مشتریان هنوز از انجام پرداخت های موبایلی بر روی گوشی های هوشمند خود می ترسند.

سامسونگ پی، پلتفرم امنیت موبایلی خود را استفاده می کند. تکنولوژی های KNOX و ARMTrustZone برای محافظت از اطلاعات تراکنش ها در مقابل خطر سرقت اطلاعات و متقلبان هستند. این سرویس از شماره حساب های شخصی بر روی گوشی همراه مراقبت نمی کند. بلکه با استفاده از توکن گذاری، داده های حساس کارت ها را با توکن های منحصر به فرد و امن جایگزین کرده و از تقلب جلوگیری می کنند. هم چنین سامسونگ متعهد شده است که یک قابلیت «گوشی مرا پیدا کن!» نیز بروی گوشی های خود ایجاد کند که کاربران بتوانند گوشی خود را از راه دور قفل کنند و زمانی که آن را گم کردند آن گوشی غیرقابل استفاده شود.

سامسونگ پی در ابتدا، همین تابستان در ایالات متحده و کره راه اندازی می شود و سپس با انتشار سامسونگ گلکسی S6 و گلکسی S6 لبه دار، به نواحی دیگر از جمله اروپا و چین نیز گسترش می یابد.

منبع : http://www.bankingtech.com/

ترجمه از گروه ترجمه پایگاه خبری بانکداری الکترونیک

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  ⁄  3  =