هفتسین در دستان کی روش+ عکس

کارلوس کروش برای چهارمین سال است که حضور در ایران را تجربه می کند.سرمربی پرتغالی تیم ملی که در آستانه سال جدید آرزوهای زیادی می کند.او حرف های جالبی هم می زند و می گوید:«دوست دارم یزد،بندر عباس و قلعه پرتغالی ها را از نزدیک تماشا کنم.»کروش حرف های دیگری هم درباره فرهنگ و تمدن ایران می زند و می گوید شیراز،پرسپولیس و تخت جمشید فقط مخصوص ایران نیست،این شهرها و بناهای تاریخی متعلق به همه مردم جهان است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،امتیاز به سرمربی تیم ملی می گوی:«دارم افسوس می خورم که هنوز خیلی از جاهای ایران را نتوانسته ام ببینم.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛کارلوس کروش برای چهارمین سال است که حضور در ایران را تجربه می کند.سرمربی پرتغالی تیم ملی که در آستانه سال جدید آرزوهای زیادی می کند.او حرف های جالبی هم می زند و می گوید:«دوست دارم یزد،بندر عباس و قلعه پرتغالی ها را از نزدیک تماشا کنم.»کروش حرف های دیگری هم درباره فرهنگ و تمدن ایران می زند و می گوید شیراز،پرسپولیس و تخت جمشید فقط مخصوص ایران نیست،این شهرها و بناهای تاریخی متعلق به همه مردم جهان است.

این چهارمین سال است که عید نوروز در تهران هستید. نوروز برای شما چه جذابیتی دارد؟
به ایران برگشتم؛ چون اعتماد قلبی به بازیکنان و هواداران فوتبال ایران داشتم و همین‌طور اصحاب رسانه. در درجه دوم اعتقاد داشتم مأموریتم در ایران به اتمام نرسیده است. اگر امکانات لازم برای ما مهیا باشد، آرزوی ما صعود به مرحله دوم جام‌جهانی‌ 2018 است ولی با جنگی که پیش‌رو داریم‌؛ سرمربی تیم‌ملی احساس خطر می‌کند. سرمربی احساس شرم می‌کند و مربیان تیم‌ملی مورد بی‌احترامی قرار می‌گیرند. وقتی اتحادی در فدراسیون نیست و در آن تفرقه وجود دارد، اگر حمایت مالی را نداشته باشیم و اردوها را از دست بدهیم، اگر احساس خطر کنیم و شروع کنیم به دخالت در کارهای فنی تیم‌ملی، این ریسک وجود دارد که حتی به جام‌جهانی‌ صعود نکنیم. افرادی که دارند به فوتبال دروغ می‌گویند، حواس‌شان را جمع کنند. استرالیا، قطر، ژاپن و سایر رقبای ما دارند پیشرفت می‌کنند. اگر فوتبال ایران دست دروغگوها باشد، ضرر می‌کند. بنویسید که در این صورت رسیدن به جام‌جهانی‌ ممکن نخواهد بود.

در این چند سال چقدر ایرانیزه شده‌اید؟ چقدر با فرهنگ ایران آشنا شده‌اید؟
من همیشه تلاشم را کرده‌ام که راجع به فرهنگ، تمدن و قدمت ایران اطلاعات کافی داشته باشم. همیشه تلاش کرده‌ام درک درستی از فرهنگ ایرانی داشته باشم و فکر می‌کنم موفق بوده‌ام. تنها مسئله‌ای که افسوس می‌خورم، این است که شاید گوشه‌هایی از کشور ایران بوده که هنوز نرفته‌ام.

کجاها را دوست دارید ببینید؟
برای مثال شهر یزد. نزدیک هم هست. دوستان و خانواده‌ام همه به آنجا رفته‌اند ولی خودم مدام با اسدی و کفاشیان جلسه می‌گذارم.

مکان‌های تاریخی را ظاهراً خیلی دوست دارید.
جای دیگری که حتماً باید ببینم و آرزوی بزرگم حضور در بندرعباس است. دوست دارم قلعه پرتغالی‌ها را ببینم. می‌خواهم حتماً به آنجا سر بزنم. چندین سال پیش یکسری از ایرانی‌ها بودند که پرتغالی‌ها را انداختند بیرون و فکر می‌کنم الان هم می‌خواهند من را بیرون بیندازند. (عکس‌هایی از قلعه پرتغالی‌ها را به او نشان می‌دهیم و ادامه می‌دهد) حتماً باید آنجا را ببینم.

در فرهنگ ایرانی چه چیز خاصی دیده‌اید؟
مطمئناً تخت جمشید و پرسپولیس در حومه شیراز. شکی ندارم که آنجا را هرگز فراموش نخواهم کرد. برای تک‌تک شهرهای ایران احترام زیادی قائل هستم، برای تمام اماکن تاریخی تهران، کلیساهای قدیمی و سنتی ولی تخت جمشید و پرسپولیس تنها متعلق به تاریخ جهان و تمام مردم دنیاست.

و در پایان آرزوی شما برای پایان سال چیست؟
برای مردم ایران بهترین آرزوها را می‌کنم و امیدوارم بتوانیم در تیم‌ملی موفق باشیم و آنها را خوشحال کنیم.

من کامل گفت و گوی نوروزی با سرمربی تیم ملی ایران را در روزهای آینده در خبرآنلاین بخوانید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  8